Kis kék töff-töff

Vörös Attila   ·   2012.07.27. 12:30
zz_IMG_8268__120723_Csepel__0269067_A26__400

A Magyarországon A26-osnak keresztelt, kéttengelyes dízel-hidraulikus mozdonyokat 1960-tól gyártotta a keletnémet VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM). A hazai iparvasutakon százas nagyságrendben dolgozó tolatómozdonyok sok helyen még most is húzzák az igát, több szerencsés gépet fel is újítottak. A piszkei papírgyár mozdonyának megmeneküléséről az Indóház magazin is beszámolt, de a Bobó Kft.-nél és a csepeli iparvasúton is találkozhatunk szép állapotú mozdonyokkal.

Régi neve A26 067, a mostani pedig 98 55 0269 067-2 ennek a csepeli kékségnek. Kívül-belül jó állapotban van, a felvételen épp az Oiltanking iparvágányra húzza kilenc kocsis rakott tartályvonatát

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.