Kína–Madrid 21 nap alatt
A konténervonat Kínából, I-Wu városából indul Kazahsztánon, Oroszországon, Fehéroroszországon, Lengyelországon, Németországon és Franciaországon keresztül jut el a madridi Abronigal teherszállítási terminálba. A vonat 30 vagonjában 1 400 tonna áru érkezett Spanyolországba, főleg játékok, irodaszerek és sok karácsonyi vásár kellékei. Visszafelé ugyancsak megrakodva megy majd a vonat, Kínába főleg borokat, spanyol szárított sonkát és olivaolajat szállít. Kína egyébként Spanyolország legnagyobb kereskedelmi partnere az EU országain kívül. Kína kereskedelmi partnerei közül pedig Spanyolország a hetedik helyen áll az uniós országok között. A két ország közti kereskedelem összforgalma a múlt évben 20,1 milliárd euró volt (6 174 milliárd forint).
A Kína és Spanyolország között közlekedő tehervonat várhatóan rendszeresen jár majd. A kínaiak heti öt alkalommal már járatnak például Peking–Hamburg járatot is. A vasúti közlekedés mellett szól főleg a környezetvédelem és a gyorsaság (tengeren a mostani három hét helyett hat hétig tartana az út). Hátrány viszont, hogy a különböző nyomtávok miatt a konténereket háromszor kell átrakodni, és 800 kilométerenként az átjárhatóság hiányában a mozdonyokat is cserélik.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!