Kezdődik az esztergomi vonal felújítása

Arnold Balázs   ·   2012.03.19. 16:30
kiskep

Március 13-án aláírták a szerződést a kivitelezők a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel, így a nyáron megkezdődik a tizenkilenc milliárd forintos elővárosi vasútfejlesztés. Június 16-án kezdődik, és a tervek szerint 2013. március 13-áig tart a 2-es, Budapest-Nyugati–Esztergom vasútvonal felújításának első üteme.

Pilisvörösvár és Esztergom állomások között közel tíz hónapig leáll a vasúti közlekedés, a környező településekről pótlóbuszokkal lehet majd utazni. A buszok menetrendje és útvonala egyelőre még nem ismert, ezt a MÁV-Start hirdetményekben fogja közzétenni.

Esztergom felé robog a vonat egy napsütéses februári napon<br>(fotók: Arnold Balázs)

Pilisvörösvár és Piliscsaba között a Szemafor Konzorcium végzi majd a munkákat. Ennek tagjai az A-Híd Építő Zrt,  a Vasútépítők Kft. és a H. F. Wiebe Gmbh. Az egyvágányú vasúti pályát 32,7 kilométeren építik át. Pilisvörösvár és Piliscsaba állomások között, a Terranova gyár közelében forgalmi kitérő létesül majd, 1300 méteres hosszban. Az új keresztezési lehetőségnek köszönhetően a vonatok menetideje akár tizenöt perccel is csökkenhet majd, hiszen itt a vonatok megállása nélküli, úgynevezett dinamikus kereszt lebonyolítására is lehetőség lesz.

A pálya mellett több helyen új alul- és felüljárókat létesítenek, a meglévőket, ahol szükséges, felújítják. Az állomások sínkoronától mért 55 centiméter magas peronokat kapnak, és kerékpártárolók is létesülnek. Tizenegy P+R parkoló épül az állomások és megállóhelyek mellett, Pilisvörösváron, Piliscsabán és Dorogon pedig új buszfordulókat is építenek. A megállóhelyeken a magasperonok mellett perontető, távvezérelt hangos utastájékoztató berendezések és térvilágítás is létesül. A pálya átépítése egyben előkészítése is a tervezett villamosításnak, illetve a kétvágányúsításnak. Minden létesítményt, peronokat, műtárgyakat ennek megfelelően fognak kialakítani.

Az emelkedő pályasebességnek köszönhetően rövidül majd a menetidő

Piliscsaba és Esztergom között a munkálatok eredményként a vonatok engedélyezett sebessége a jelenlegi hatvan kilométer per óráról hetven, illetve egyes szakaszokon száz kilométer per órára emelkedik. Ennek köszönhetően a vonal ezen szakaszán mintegy tíz perccel csökkenhet a menetidő.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.