Kétezermilliárdba kerülne a járműpark cseréje
Tíz év alatt legalább kétezermilliárd forintot kellene költeni a hazai kötöttpályás közlekedés járműparkjának cseréjére. Mintegy 4-500 villamos- és dízelmozdonyra, 250-300 motorvonatra, 300-350 személykocsira lenne szüksége a MÁV-csoportnak, a városi közlekedésben 2-300 villamos, ugyanennyi HÉV-szerelvény és 30-40 metrószerelvény beszerzése válik szükségessé középtávon.
A kötöttpályás járművek beszerzése nagy piacnak számít: csak a MÁV-csoport járműparkjának korszerűsítése mintegy ötszázmilliárd, a BKK alacsony padlós villamosainak beszerzése 100-150 milliárd forintot emésztene fel. A kötöttpályás járművek gyártására, fejlesztésére kitűnően képzett szakembergárda dolgozik a hazai piacon jelen levő cégeknél (Stadler, Bombardier), a hazai kapcitások a felmerülő igények egy részét fedezni tudják – írja a Világgazdaság. Varga Mihály ezenkívül hozzátette: 2013. június 30-i határidővel jelentést készít a budapesti hármas metró járműparkjának megújítási lehetőségeiről, ezzel párhuzamosan egy készülő másik jelentés a magyarországi kötöttpályás járműipar helyzetéről is készül.