Jól megy a Student Agencynek
A Student Agency magán közlekedési holding kétségtelenül jól gazdálkodik. A Radim Jančura vezette cég 2,4 milliárd koronás (körülbelül 27 milliárd forint) bevételt könyvelt el repülőjegyek árusításából 2013-ban. A cseh piacon hosszútávon az első helyet foglalja el a Student Agency a repjegyeladási listán.
A 2012-es évhez képest hat százalékkal növelte jegyeladási profitját a magáncég. A holding repülőjegyeket értékesítő üzletága az összbevétel egy harmadát teszi ki. A cég adatai szerint az eladott jegyek számát tekintve a legdinamikusabban a Dél-Afrikai Köztársaságba tartó járatok fejlődtek. Itt a növekedés az elmúlt évben meghaladta a 13 százalékot. Mindemellett az összcsehországi repülőjegypiac csak két százalékos növekedésnek örvendhet. Az eladási lista ezüstérmese, az Asiana bevétele 1,6 milliárd korona (18 milliárd forint) volt 2013-ban.
Több repülőjegy fogyott Csehországban az egyéni utasok csoportjában is, valamint a vállalati csoportok utazásai terén is. Igaz viszont, hogy a business és first class kategória iránti érdeklődés csökkent. A Student Agency jegyeladási sikere részben annak is köszönhető, hogy a cég nem régiben egy összehasonlító portált indított, ahol az utasok több légitársaság kínálatából választhatják ki a számukra legmegfelelőbbet.
A Student Agency közlekedési holding nemzetközi és belföldi buszjáratokat, a Regiojet magánvasutat és utazási irodát is működtet Csehországban. A sárga buszokkal Budapesten is találkozhatunk.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!