Jelentősen visszaesett Záhony forgalma
A 2014-eshez képest hetven százalékára, 573 ezer tonnára esett vissza az Ukrajna felől vasúton érkező áruk mennyisége, a Rail Cargo Hungaria Zrt. által továbbított kilépő forgalom 73 ezer tonnáról 65 ezerre esett vissza.
Az okot a politikában kell keresni: az ügyfelek jó része bizonytalan, az Ukrajnán át irányuló tranzitforgalmat nem vállalják. Az orosz-ukrán konfliktus már 2013-ban megmutatkozott a záhonyi határátlépő forgalmában: vasúton már abban az évben négymillió tonna alá csökkent. A kormány által meghirdetett „keleti nyitás” politikája miatt szükséges a nehéz időszak átvészelése, a térség fejlesztésére – Logisztikai központ, Fényeslitkei ipari park – több milliárd forintot költöttek már.
A Rail Cargo Hungaria munkavállalóinak több mint tíz százaléka dolgozik a záhonyi körzetben, és teljes forgalmából is ugyanilyen arányban részesül Záhony. A magyar vasúti teherszállító cég folyamatosan egyeztet ügyfeleivel és az ukrán vasúttal is, a 2010-ben az osztrák anyavállalat segítségével szlovákiai átmenetről Záhonyba irányított linzi vasércszállítmányok nélkül a helyzet sokkal súlyosabb lenne. Folyamatosan keresik a lehetőséget további forgalmak ideterelésére, például az Ukrajnába irányuló segély-, és energiahordozó-szállítás szintén megoldás lehet, de a végső szót Brüsszelben mondják ki – olvashattuk az MLSZKSZ honlapján.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!