Jegybérlet az alkalmilag, de sokat BKV-zóknak

iho   ·   2013.04.15. 13:17

A BKK jól láthatóan az utolsó cseppeket is ki kívánja sajtolni a mindenki által tudottan korszerűtlen, igazságtalan és az igényeket rosszul lefedő, vonaljegyalapú rendszerből. Ismét újfajta utazási okmányt vezetnek be, amely egy korszerűbb tarifarendszer (időalapú, zónás) bevezetése előtt valóban kiszolgál egy vélhetően szűk, de létező igényt.

Az új jegyfajtának talán az elnevezésével leszünk a legnagyobb bajban, a BKK közleményének címében 5/30-asnak nevezi. Rosszindulatúan azt mondhatjuk, egyesíti a napijegy és a bérlet hátrányait: csak (ötször) 24 óráig lehet vele utazni, ugyanakkor az egész érvénytartama is harminc napra korlátozódik. Viszont cserében lényegesen olcsóbb akár a 30 napos teljesárú bérletnél (10 500 forint), akár öt napijegynél (8250): 4550 forint.

A jegy működése talán az interrail-típusú vasúti jegyeket használók számára lehet ismerős, ott is létezik az időtartamon (például harminc napon) belül valahány konkrét napra érvényes bérlet.

Más összehasonlításban alig drágább a 72 órás jegynél (4150), de annál tovább jó, és rugalmasabb. Viszont olcsóbb, mint a heti jegy (4950).

Ha valaki például mindig csak a hét adott napján használja a közösségi közlekedést Budapesten, öt napra, azaz öt hétre 4550 forintot fizethet az új 5/30-as jeggyel. Ha csak átszállás nélkül utazik e napokon oda és vissza, akkor jobban jár a 10-es gyűjtőjeggyel (3000 forint), amely rugalmasabb is. Viszont ha már át kell szállnia egyszer, ugyanez 6000-be kerülne tömbjeggyel, így neki jó lehet az új termék.

Az új jegyfajta a közösségi közlekedés szolgáltatásait havonta csak néhány napon át használók számára kínál megoldást, mondja a BKK-közlemény. Az új jegytípus a BKK jegy- és bérletpénztáraiban lesz elérhető, egyelőre kísérleti jelleggel vezetik be és az első hónapok forgalma, az utasok visszajelzései alapján értékelik majd a tapasztalatokat.

A Fővárosi Közgyűlés által április 9-én jóváhagyott új BKK-terméket vásárolhatják mindazok, akik egy, a vásárláskor meghatározott 30 napos időszakban csupán 5 napon használják a budapesti közösségi közlekedést, akkor azonban intenzíven, többszöri átszállással.

Az új jegytípus előnye, hogy 30 napon belül öt tetszőlegesen kiválasztott napon kínál kedvező áron utazási lehetőséget úgy, hogy tulajdonosa maga választhatja meg a felhasználás kezdő dátumát és időpontját. A kezdő dátumot és időpontot az egyéb, például a 24 vagy 72 órás jegyekkel ellentétben az utas írja rá a tömb szelvényeire, tehát nem kell a vásárláskor eldönteni, melyik lesz az öt nap, amikor használja.

Az egyes szelvények az utas által megjelölt kezdő időponttól (hónap, nap, óra, perc) számított 24 órán át jogosítanak utazásra, tehát nem 5 naptári nap, hanem öt, 24 órás intervallum a jegy tartalma egész pontosan.

A szelvények csak az utas által a vásárláskor megadott, és a pénztáros által a tömb borítóján feltüntetett 30 napos érvényességi időn belül használhatók fel.

A tömbös kivitelben forgalmazott napijegy öt, a gyűjtőjeggyel ellentétben nem eltávolítható, a tömb nélkül fel nem használható szelvényt tartalmaz.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.