Javult a repbiztonság Oroszországban
Az orosz polgári repülésnek kedvezőbbek a biztonsági mutatói, jelenti a Szövetségi Légi Szállítási Ügynökség, a Roszaviacija. Évi jelentése szerint míg 2011-ben tíz, addig tavaly csak hat halálos baleset történt a kereskedelmi repülésben, a halálos áldozatok száma 119-ről 58-ra csökkent, a nem halálos balesetek száma pedig nyolcról hétre.
Az IATA adatai szerint 2012-ben ötmillió járatra jutott egy gépveszteséggel járó baleset a nyugati gyártmányú gépek körében – a közlemény szövegéből nem derül ki egyértelműen, de ez feltehetően az oroszországi adat, az IATA eredeti jelentése szerint ugyanis a globális arány nyugati gépek esetében kétszer kedvezőbb, 10 millió járatra jut egy gépveszteség. Az oroszországi balesetek mind oroszországi, mind nyugati típusokkal következtek be.
Áprilisban az UTair egyik ATR–72-ese zuhant le nem sokkal felszállás után, a jelenlegi vizsgálati eredmények szerint a jégtelenítés elmaradása miatt. Szeptemberben egy An–28-as zuhant le Kamcsatkában (a pilóták vérében komoly mennyiségű alkohol nyomait találták), az év végén pedig Moszkvában a Red Wings légitársaságát érte emlékezetes baleset, amikor a Tu–204-es túlfutott az egyik vnukovói pályán, a gépen utasok nem voltak, a személyzet négy tagja vesztette életét.
Mint arról beszámoltunk, a légi közlekedés globális baleseti statisztikái is meglepően jól alakultak 2012-ben, ugyanakkor a forgalmukhoz képest Oroszországban, illetve az egykori szovjet tagállamokban változatlanul több a halálos baleset, mint Európában és Észak-Amerikában.