Itt van az ősz...
Szakaszhatár – na nem a felsővezetéken, mert azt még nem építették ki, azonban fordulópontjához érkezik lassacskán az esztergomi vasútvonal felújítása. A Piliscsaba–Esztergom szakasz műszaki átadása szeptember 30-áig tart, ezután a használatbavételi engedélyezés folyik majd. Budapest egyik legfontosabb agglomerációs vasútvonala a teljes újjászületés küszöbén áll.
Közösségi oldalak, fájlmegosztók örök témája a vonatok tetejét is ellepő utazóközönség Indiában. Szerzőnk nyomába eredt ezeknek a felvételeknek, és izgalmas, 762 milliméter nyomtávú vasútvonalat talált, ahol a végóráit élő vasútüzemben nemcsak utazás, de komoly társadalmi élet is zajlik a vagonok tetején.
A kisvasúti rovat az osztrák Alpokba látogat. A Schneeberg és a Schafberg Magyarországról is könnyen elérhető hegyivasútjait járva izgalmas külsejű, szalamandra-festésű szerelvényekkel, és létező, üzemelő, nem nosztalgiacélú gőzüzemmel találkozhatunk – mindez fogasléccel dúsítva.
Északra tart a közúti vasúttal foglalkozó rovat. Stockholm újjáéledő villamoshálózata több mint egy „misét” ér meg: a Svédországban 1967-ben bevezetett „jobbra tarts” miatt felszámolt hálózat mostanában kezd újra erőre kapni. Az 1991-ben, turisztikai céllal felvett forgalom után az ezredforduló táján újabb vonalak épültek, és a múzeumi kocsik mellé vadonatúj járművek beszerzése is folyik.
A vasútmodellezés sem létezhet nosztalgia nélkül. A hajdani Német Demokratikus Köztársaság vasútjának festési kísérleteit követhetjük nyomon három, H0 léptékű Y-kocsi bemutatásával. A zöld-bézs színterv két változatán kívül a mai osztrák (és magyar) élményvonati kocsikra hajazó kék-bézs színű kocsit is tehetünk terepasztalunkra.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!