Ismét rangos díjat nyert el a Transzmasholding

iho/vasút   ·   2022.01.13. 12:00
tem23_0001

Az orosz vállalatnak már az egymást követő második évben ítélték oda a Good Design nemzetközi ipari és grafikai tervezési díjat a közlekedési kategóriában. Idén a TEM23-as dízel tolatómozdony formatervével diadalmaskodtak.

A négytengelyes, két dízelmotorral ellátott mozdony a díjra jelentkezés óta már valódi termékké is vált, a Transzmasholding (TMH) első DNA-platformú mozdonyává – 2020-ban a TMH DNA koncepciója nyerte el a Good Design díjat.

A TMH a 2050.LAB Nemzeti Ipari Formatervezési és Innovációs Központtal együttműködésben fejlesztette ki a TEM23-ast; az orosz gyártó az erős, költséghatékony és okos járművel mutatja be újgenerációs tolatómozdony-platformját.

A Transzmasholding főtervezője, Eugene Maslov elmondta: a TEM23 elsősorban a funkcionalitás esztétikájáról szól. A moduláris tervezésnek és a platform-alapú megoldásoknak köszönhetően a mozdonyt számos felhasználási körhöz hozzá lehet igazítani. A TMH törekszik arra, hogy kielégítse a vásárlók igényeit, átlátható és hatékony munkakörnyezetet nyújtva. Ez alapvető fontosságú a DNA márka szempontjából, ezért a Transzmasholding a formatervezés nyelvén gondolta azt újra a minőséget, az előre gondolkodást és a részletekre való odafigyelést szem előtt tartva. Ez az orosz mérnöki tervezés új, nyitottságot képviselő arculata.

A rangos Good Design globális ipari és grafikai tervezési díjat 1950-ben alapították. A programot a Chicagói Könyvtár Építészeti és Formatervezési Múzeuma, valamint az Európai Építészeti, Művészeti, Tervezési és Várostudományi Központja szervezi. A múzeum az éven rekordszámú jelentkezést kapott a világ vezető gyártóitól, valamint ipari és grafikai tervezővállalataitól; a jelentkezők a világ több mint 55 országából képviselik a tervezőipar befolyásos vállalatait és kritikus tömegét. A Közlekedés kategóriában a TEM23 elgondolását a legjobbak közé sorolták; a TMH termékén kívül a Ferrari, a Hyundai és a Mitsubishi is díjazott lett.

A TEM23 napjaink egyik legfejlettebb tolatómozdonya. Moduláris szerkezetének, aszinkron vontatómotorjainak és karbantartást nem igénylő berendezéseinek köszönhetően egyszerűbbé válik a karbantartás, csökkentve a szükséges üzemen kívüli időt: más tolatómozdonyokhoz képest akár 2,4-szer rövidebb idő alatt lehet karbantartani. A két dízelerőforrással ellátott gép igénytől függően egy vagy két motorral is tud üzemelni, előbbi esetben üzemanyagot tud megtakarítani. A mozdonyt robotpilótával is el lehet látni, így távirányítással is üzemeltethető.

A magántulajdonban álló, orosz Transzmasholding a vasúti és városi járművek gyártása terén piacvezető Oroszországban és a FÁK-államokban, világszinten pedig hatodik. A moszkvai központú vállalatcsoport termékek és szolgáltatások teljes palettáját kínálja az új járművek tervezésétől és fejlesztésétől azok korszerűsítésén, karbantartásán, valamint életciklus-szolgáltatásokon át a digitális jelzőberendezésekig és forgalomirányító rendszerekig. A vállalatnak Svájcban, Magyarországon, Dél-Afrikában, Egyiptomban, Argentínában, Fehéroroszországban és Kazahsztánban van leányvállalata, gyártóüzeme pedig összesen tizenöt helyszínen. A partnerekkel együtt több mint harminc országban van jelen.

(X)

(Nyitókép forrása: Transzmasholding)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek