Iskolakezdés Hong Kongban
A Közlekedési Vészhelyzet Koordináló Központ (Emergency Transport Co-ordination Centre, ETCC) folyamatosan felügyeli a közlekedési helyzetet, és állandó kapcsolatot tart a közlekedési vállalatokkal, hogy folyamatosan megfelelő szolgáltatást nyújtsanak az utasoknak, különös tekintettel a diákokra. Alkalmazottakat küldenek ki több csomópontba, hogy közvetlenül a helyszínen tájékozódjanak az aktuális állapotokról.
A tanulókat külön figyelmeztetik, hogy előzetesen ismerkedjenek az iskolába vezető útvonallal, valamint hogy szeptember elsején hosszabb menetidővel számoljanak, korábban induljanak el az iskolába. A szigeteken lakó diákok számára külön kihívás a komphasználat, egy sajtóközleményben az ehhez kapcsolódó információt is elérhetővé teszi a hong kongi kormány, a többi közlekedési vállalat honlapjával együtt.
Az iskolák környékén tiltott zónákat állítanak fel, ahol nem lehet megállni se személyautóval, se a nanny van-nek nevezett gyermekszállító kisbuszokkal. Az iskolabuszokra is külön szabályok vonatkoznak majd az iskolák körzetében, az autósoknak pedig egyenesen tiltott az iskolai körzetekbe behajtani.
Az MTR, a város kötöttpályás hálózatát üzemeltető cég nem készül különleges helyzetre, mindazonáltal ők is folyamatos kapcsolatban lesznek az ETCC munkatársaival, és szükség esetén közbe tudnak lépni a szolgáltatás javítása, a biztonság fokozása érdekében.
Ez a fajta összehangolt, folyamatosan koordinált „vészhelyzet”-kezelés itthon még ismeretlen, ezzel szemben ismerős a zsúfolt busz, a metróra alig férő embertömeg, és az első napon a közlekedési ismeretek hiánya vagy a közlekedési eszközök kapacitása miatt késő diák. A BKK megalakulása reményt ad, hogy egyszer itthon is eljutunk erre a szintre, de hogy mikor, azt egyelőre nem lehet tudni.