Indóház a puttonyba
Egymást érik Gödöllőn az ünnepségek: a királyi váró ünnepélyes átadása, a HÉV centenáriuma, és december első hetére is várható kellemes meglepetés. Illő hát, hogy a Királyvágányról is megjelenjen egy cikk az Indóházban – a Királyvágányról, amely a felséges pár (I. Ferenc József és Erzsébet) irányváltás nélküli, minél kényelmesebb utazásait elősegítendő épült Budapesten.
Az Indóház Online portálon már többször említettük: menetrendváltáskor megszűnik Budapest és Velence közvetlen vasúti kapcsolata, búcsúzik a Venezia EuroNight vonat. A Déli Vasút hagyományaira is építő összeköttetés több mint száz év után búcsúzik – a közvetlen Venezia 1994 óta járt.
Az 1980-ban megszűnt sárospataki kisvasúton debütált, az Úttörővasúton vált ismertté fél évszázada a magyar kisvasutak egyetlen két vezetőállásos dízelmozdonya, az Mk49-es. Egyetlen megmaradt példányát huszonnyolc évnyi „szoborlét” után újítják fel Hűvösvölgyben.
Ismét egy „félcentenárium”: Miskolcon, Debrecenben és Szegeden nosztalgiamenetekkel emlékeztek meg a házi csuklósok („Bengálik”) ötven, szolgálatban eltöltött évéről. A villamosokat először a budapesti Füzesi főműhely, majd a Debreceni Közlekedési Vállalat műhelye gyártotta, egészen 1978-ig.
Limitált szériás jármű tesztje vezeti a modellrovatot. A svájci Stadler motorvonatai 2007 óta róják a hazai síneket, a Liliput motorvonatát a Modell és Hobby „magyarította”. Két motorvonat kétféle, az első és a második harmincas szériának megfelelő feliratozással futott az Indóház tesztpályáján.