Íme, az új dizájnú szlovák első osztályú kocsi

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2020.06.20. 19:00
Ampz_01

A ZSSK szlovák személyszállító vasúttársaság forgalomba állította az első új dizájnú első osztályú termes vasúti kocsiját. Az első utasok a Pozsony és Zsolna között közlekedő regionális gyorsvonatokon próbálhatták ki az új építésű kocsi kényelmét. A szlovák állami vasúttársaság hét Ampz sorozatú termes első osztályú kocsit rendelt a ŽOS Vrútky, a.s. járműgyártótól, adómentesen összesen 13 millió 895 ezer euróért, azaz egy új vasúti kocsi ára 1 millió 985 ezer euró. A ZSSK ezt a beruházást saját forrásból finanszírozta.

Nektek hogy tetszik az új kocsi utastere? A képre kattintva galéria nyílik (fotók: ZSSK)

A hét új vasúti kocsit 2021 márciusáig szállítja le a megrendelőnek a gyártó. A kocsik mindegyike távolsági járatokon közlekedik majd, főleg a Pozsony–Zsolna–Kassa között, de sajtóhírek szerint Prágába is eljutnak majd az expresszvonatokon. A szlovákok az utóbbi években elég nagy járműpark-fiatalítási projektbe kezdtek, több megrendelés is van új, vagy már egyszer felújított kocsik modernizálására. Készülnek például a Csehországban RegioPanterként ismert motorvonatok, végre a keleti orszégrész is kap új, illetve felújított kocsikat, amikből Eperjes és Kassa környékén krónikus hiány van, ugyancsak a ruttkai járműjavítóban épülnek az új generációs 861-es sorozatú motorvonatok is. Tovább is van, mondjam még? A Magas-Tátrába is új vasúti járművek kerülnek, erről itt értekeztünk bővebben.

Ampz sorozatú vasúti kocsi a ZSSK színeiben

A kocsi utastere teljesen új dizájn szerint épült meg. A dönthető ülések bőrből készültek, az ülések között modern asztalok is helyet kaptak, teljesen új utastájékoztató kijelző monitorok, a padlózatra sötét cserélhető kárpitot tettek. Az utastér megvilágítása LED világítótestekkel történik, amely teljesen igazodik a kocsi utasterének sötétebb színvilágához. A kocsiban 52 ülőhely van, légkondicionált, van wifi, konnektorok, USB csatlakozók, zárt rendszerű WC, modern utastájékoztató rendszer, elektromos helyfoglalás kijelző és kamerarendszer is van benne. A kocsi maximális üzemi sebessége 160 kilométer/óra.

A ZSSK nagy tempóban fiatalítja a járműállományát

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.