Így lesz jó és versenyképes vasútunk

iho   ·   2014.09.11. 20:58

...de a polgármesterek biztosan teljesen képben vannak. Íme a egész levél, amit a VEKE a facebook-oldalára posztolt:

„Tisztelt Polgármester Úr!

A Recast – az egységes európai vasúti térség létrehozásáról szóló 2012/34/EU irányelvben rögzítettek alapján a tagállamok országos vasúti infrastruktúrájukat az Unió általános érdekeinek szükség szerinti figyelembevételével fejlesztik. E célból a tagállamok részére előírt, a vasúti infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó stratégia közzétételének határideje 2014. december 16. Előzőek szerint ki kell alakítani a nemzeti pályaműködtetési stratégiát.

A MÁV Zrt. pályaműködtetési stratégia elkészítését megkezdtük. A megfelelő színvonalú anyag előállítása érdekében, a jövőre mutató tervek, célok meghatározásához ezúton kérjük az Önök szíves segítségét. Meg szeretnénk ismerni azon javaslataikat, véleményüket, kérdés- felvetésüket, amelyekre e stratégia keretében mindenképpen ki kell térni, választ kell adni.

Ehhez kérem szíves segítségét. A mellékelt kérdéssor megválaszolásával nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a jövőben tevékenységünket az Önök által megfogalmazott igényeknek megfelelő irányba fejleszthessük.

Kérem, hogy válaszait a stratégia megalkotásával megbízott munkatársaim részére visszaküldeni szíveskedjen, a (egyik) és a (másik)@mav.hu elektronikus levélcímekre 2014. szeptember 15-ig.

Szíves közreműködését előre is köszönöm.

Üdvözlettel:

Pál László
MÁV Zrt.
általános vezérigazgató-helyettes megbízásából:

Tenclinger Tímea
projektmenedzser

KÉRDÉSEK

1. Mit gondol, hogyan kell megfelelnünk a Recast-nak?
2. Mit gondol a pályaműködtetés értékláncáról, a stratégia fókuszáról? (Együtt kell értelmezni a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft (VPE), és a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft, egyéb leányvállalatok tevékenységével, vagy szigorúan csak a pályára kell összpontosítani a stratégia alkotásakor?) Mi lesz a VPE sorsa hosszú távon? (önálló/pályába integrált)
3. Mi a véleménye, hogyan kell reagálni a külső környezet növekedésére? A válság elmúltával milyen kitörési pontokat lát? Piaci tendenciák, versenyben a közúttal?
4. Hogyan látja realizálhatónak a közösségi közlekedési rendszerek közötti munkamegosztást, a rendszerek hatékony összhangjának kialakítását az autóbuszos ráhordás és a városi közösségi közlekedési rendszerekkel?
5. Mi a véleménye a pályaműködtetés vevőinek kapcsán, hogy mit kell elsődlegesen kiszolgálni, személyszállítási közszolgáltatási- vagy árfuvarozási tevékenységet?
6. Mit gondol a vasút jelenlegi belső működéséről, és hogyan lehet azon javítani? (Folyamatok, szakmák, szervezet, működés)
7. Hogyan minősíti a jelenleg a pályaműködtetéshez rendelkezésre álló eszközöket? (pályahálózat, ingatlan, IT, stb.)
8. Mi a véleménye a MÁV Zrt. által bemutatott szűk keresztmetszet programról?
9. Mi a véleménye a vasúti fejlesztésekről? Itt kell-e megújulni?
Mely fejlesztési célok lennének kívánatosak?
Hová kellene eljutni a stratégiai időtáv végére?
10. A fenti célok megvalósulása milyen finanszírozás mellett lesz lehetséges? (költségtérítés, költségvetés, EU források, bankhitel)
11. Egyebek”

Kapcsolódó hírek