Ígéret, elszánás van, de tesznek is a helyzet javulása érdekében?
„Szép napot kívánok elnökasszony!
Most tényleg a segítéségét szeretném kérni, mert nagyon nagy baj van!
Nem tudom, hogy kezdjem el, de valamit tenni kell, mert sok sok kolléga nagyon rosszul értelmezi az utasítást, vagy a vasúti vezetőinkkel van a baj, mert ők értelmezik rosszul, itt kellene segíteni, igazságot tenni!
Hamarjában elbocsájtottak két kollégát mert nem vitte el a vonatot és most perre készülnek, szerintem ez senkinek sem jó, se a cégnek, se a dolgozóknak!
Szakszervezet is közbe csak immel ámmal mond valamit, de azt eléri, hogy megzavarja a dolgozókat!
Én csak egy egyszeri kis vidéki kalauz vagyok, aki szereti és szerette a munkáját de tessék elhinni, valami nagyon rossz irányba megy!”
A fenti, szerkesztőségünkhöz is eljutott üzenetet eredetileg Dávid Ilona kapta, aki meg is osztotta azt a Facebook-oldalán az alábbi reakcióval: „Az elmúlt hetekben hozzám eljutott információkat folyamatosan mérlegelve – a jegyvizsgálóink érdekében – már elkerülhetetlennek látom a személyes közreműködésem a kialakult probléma mielőbbi megoldásában. Párbeszéddel, tárgyalóasztalnál, hiszen így tettük ezt az elmúlt években a szakszervezettel. A létszámfeltöltésen túlmenően is meg fogjuk találni a megoldást, mert közszolgáltatást végző vállalatként kötelességünk az utasaink és munkavállalóink felé, hogy a vonataink biztonságosan közlekedjenek a menetrendben meghirdetettek szerint. Ez a közös érdeke a munkáltatónak, a munkavállalóknak és a szakszervezeteknek is.”
A tények ismertek, de átadjuk a szót a menettérti blognak: július „24-én két vezető jegyvizsgáló – a VDSZSZ honlapjáról tudjuk a nevüket: Kovács Anna és Németh Zsolt – vasútbiztonsági okokra és a szabályok betartására hivatkozva megtagadja az adott vonat továbbítását, arra második vonatkísérő nélkül egyikőjük sem hajlandó. Csakhogy kollégáik épp a rejtélyes megbetegedésből lábadoznak otthon, nincs, aki beugorjon másodiknak...
Mivel a két jegyvizsgáló rendkívüli helyzetben, az utolsó pillanatban tagadja meg a vonat továbbítását – biztonsági okokra hivatkozva – ezért a MÁV-Start elbocsátja őket. (A biztonságos vonatközlekedtetés szabályait az F.2. Forgalmi Utasítás tartalmazza, amely szerint »a vonatok közlekedhetnek mozdonyvezetővel és egy vagy több vonatkísérővel«. Azaz az egy fővel való közlekedés a NKH által jóváhagyott szabályzat értelmében biztonságos. A munkaügyi bíróság majd eldönti, hogy kinek van igaza, de az nemcsak a bepalizott jegyvizsgálók sorsát fogja eldönteni, hanem az egész akcióban »a báránybőrbe bújt farkas« szerepét játszó szakszervezeti alelnökét is. A havi másfél millát hazavivő, a balhék tetőzésekor érdekvédő hasát süttető Bárány Balázsét).”
Bárány Balázs a VDSZSZ alelnöke, fizetése másfél millió forint, a blog erről is cikkezett korábban. Mondjuk így, nem bíznak benne a vasutasok...
Itt, ebben a helyzetben és időben kapta a fönti üzenetet Dávid Ilona, és reagált rá úgy, ahogy.
Kíváncsiak vagyunk, mit és hogyan tud elérni a MÁV első embere tárgyalások útján, sikerül-e valóban igazi megoldást találni. És persze nagyon várjuk a jegyvizsgálók által indított per végét is. De annak a vége még nagyon messze van...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!