Horvátországban újulnak meg izraeli dízelek
Az első két modernizált GT26CW-2 dízelgépet a napokban vehette át a vasúttársaság a Haifához közel fekvő Kishon kikötőjében, ahova a járművek hajón érkeztek meg. A mozdonyok felújítása ötvenmillió sékelt, körülbelül 13,5 millió dollárt kóstál. A munkálatokkal az Israel Railways az amerikai National Railway Equipment (NRE) alvállalkozójaként tevékenykedő TZV Gredeljt bízta meg az NRE izraeli képviseletén, a CIC-Railway Equipmenten keresztül. A megállapodás egy további hat mozdonyra szóló opciót is tartalmaz – írja az International Railway Journal.
A százhuszonöt tonna tömegű nagydízelek 2460 kilowatt/3300 lóerő névleges teljesítményű, EMD 645-ös dízelerőforrása és forgóvázai is teljes felújításon estek át. A mozdonyok alkalmasak akár 2300 tonnás tehervonatok vontatására is. A korszerűsítés során mikroprocesszoros vontatásszabályozást, GPS-alapú helyzet-meghatározó rendszert, valamint adatátviteli rendszert is telepítenek a járművekre.
A vasúttársaság tervezi a leharcolt, közel ötvenéves tehermozdonyainak leváltását, azonban a felújított GT26CW-2-esekre még számít: konténervonatokat fognak velük továbbítani a haifai és az asdódi kikötők között, naponta akár ötszáz TEU mennyiséget.
Az Israel Railways a teherforgalom bővülésével számol: számításaik szerint a jelenleg naponta elszállított ezerötszáz tonna homok és hulladékanyagok mennyisége 2016-ban megduplázódik, növelve ezzel a forgalmat Hadera nyugati termináljában, valamint Ramat-Hovavban és Bnei-Brakban is. Új fuvarok is jelentkeztek: fémet szállíthatnak majd a kikötőkből iparüzemekhez, továbbá Izrael északi részéből Asdódba követ, ahol hamarosan egy új kikötő fog megépülni – számol be a Railway Gazette.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!