Háromszázzal repeszt az áru a világ legnagyobb vásárlási őrületéhez

iho/vasút   ·   2022.11.15. 09:00
dupla11_kina

A Kínában szerencsenapnak számító november 11-e alkalmából idén már tizennegyedik alkalommal rendezték meg az úgynevezett „Dupla 11” vásárlási fesztivált. Rekord értékesítést remélnek.

A Kínában az egyedülállók napjaként is ismert dátumhoz kötődő esemény vásárlói rohamának megfelelő kiszolgálásához 2021 után idén is bevetették a nagysebességű vonatokat: a Kuangcsou vasúttársaság november 1-je és 20-a között naponta tizenkét vonattal szállít árut. Az egyik kínai hírügynökség szerint tavaly a kínai nagysebességű vasúthálózaton 35 másodosztályú – ezek közül 31 nagysebességű – villamos motorvonatot foglaltak le arra, hogy utasok helyett kizárólag árukat szállítsanak Peking, Sanghaj és Kuangcsou között.

A Kuangcsou Vasút által idén rendelkezésre bocsátott szerelvényeken csak néhány részt zártak le az áruszállítás érdekében. A kuangcsoui állomásról érkező jelentések alapján most elsősorban kozmetikumokat és napi szükségleteket továbbítanak.

A nagysebességű vasút áruszállításban történő felhasználása magától értetődő: a hagyományos vasúti árufuvarozás legnagyobb sebessége 160 kilométer per óránál véget ér, a szupergyors szerelvények ennek a kétszerezése is képesek. Például egy Kuangcsouból Csangsába tartó vonat bő két óra alatt célba juttatja a megrendelt árukat.

Mivel a „Dupla 11” vásárlási fesztivál számos importált terméket is magába foglal, így a Kína és Európa közötti vasúti áruszállítást is érinti. Példának okáért októberben egy jelentős méretű, 31 kocsit kitevő Lego-szállítmány indult útnak a németországi Duisburgból egy, a Cainiao Network által üzemeltett tehervonaton. A szerelvény Fehéroroszországon (Belarusz), Oroszországon és Kazahsztánon keresztülhaladva, húsz nap elteltével érte el a kínai Jivu városában található vámszabadraktárt, hogy a Lego-szettek értékesíthetővé váljanak a fesztivál keretében.

A „Dupla 11” napjainkban a világ legnagyobb vásárlási fesztiválja: 2021-ben több mint 130 milliárd eurós (jelenlegi árfolyam mellett körülbelül 53 ezer milliárd forintos) online forgalmat bonyolított le. A Bain & Company idén még ennél is magasabb online értékesítést vár. Ez a 14 éve mesterségesen létrehozott fesztivál nagyon fontos a kínai fogyasztók és a kiskereskedelmi ágazat számára, számos vállalkozás már akár egy évvel korábban is elkezdi a felkészülést a következő Dupla 11 promócióra. A logisztikai ágazatban dolgozók számára lehetőség és egyben óriási kihívás is, hogy hogyan készüljenek fel már idejekorán a hatalmas fogyasztói igényekre, és hogyan használják fel az Európából Kínába tartó vasúti áruszállítást az importált áruk Dupla 11-re való szállításának meggyorsítására – számol be a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek