Három Sirius motorvonat bérléséről egyezett meg a Regiojet a kínaiakkal

Korcsmáros Gábor   ·   2024.09.30. 15:00
sir

Kolín és Ústí nad Labem között, az Elba folyó jobbparti vasútvonalán vetik be a fekete szerelvényeket.

Három 665-ös sorozatú Sirius névre hallgató motorvonat öt évre szóló bérléséről állapodott meg a Regiojet cseh magánvasút a világ legnagyobb vasúti járműgyártójával, a kínai CRRC-vel. A Kolín és Ústí nad Labem közötti közép-csehországi villamosított vasútvonalon tervezik bevetni a kínai gyártmányú, fekete színük, és nem kifejezetten európai formatervezésük miatt azonnal figyelmet felkeltő szerelvényeket. A vonatokat az év elején már tesztelték ugyanezen a szakaszon.

Hivatalosan egyelőre csak tesztüzemben közlekedhetnek, utasokkal a fedélzetükön, mivel még nem kapták meg az illetékes cseh hatóságoktól a típusengedélyt. A Regiojet szerint a szükséges engedélyt a jövő év folyamán kaphatja meg a szerelvény. A cseh magánvasút korábbi tervei alapján ex-német (DB) kétszintes motorvonatokat akart közlekedtetni a Kolín–Ústí nad Labem vasútvonalon, de ez az üzlet nem jött össze, ezért döntöttek a 665-ös Siriusok mellett.

A vonaton van Business szakasz is (fotók: Regiojet)

A CRRC kínai járműgyártó által épített szerelvényeket eredetileg a LeoExpress, egy másik cseh magánvasút rendelte meg, végül azonban nem vette át. A Regiojet az utazási komfort magasabb színvonalát ígéri ezekkel a villamos motorvonatokkal, amelyek atipikus utastér-elrendezéséről korábbi cikkünkben írtunk bővebben. Az első szerelvény hamarosan szolgálatba is áll, a teljes flotta pedig a decemberi menetrendváltáskor kezd dolgozni a vonalon. A jelenlegi állapothoz képest nagy előrelépést jelent az utasok számára a Siriusok bevetése, mert eddig lelakott, egykori Deutsche Bahnos kocsik közlekedtek a vonalon, ami miatt többször is kritizálták a magánvasutat. A Kolín–Ústí nad Labem vasútvonalon a cseh Közlekedési Minisztérium által megrendelt közszolgáltatási szerződés alapján járnak a vonatok, ahol a Regiojet lett a vasúti szolgáltató.

Egy szerelvény hossza 111,2 méter, két feszültségrendszer alatt is képes közlekedni (25 kilovolt és három kilovolt). Háromszáz utas befogadására alkalmas, maximális sebessége 160 kilométer/óra. Egy szerelvény hat részből áll, egy forgóváz mindig két kocsiszekrényt kapcsol össze. A kocsiszekrény alumíniumból készült. A vonatba gyárilag beszerelték az ETCS vonatbefolyásoló rendszer fedélzeti egységét is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek