Három év alatt elfogyhat a BKV

iho/közút   ·   2017.03.07. 11:15
bkvsofor0

Megszerzett az index egy BKV-s tanulmányt, amelyben az alábbi olvasható: „Az elkövetkező években legalább évi 1000 fő körüli létszám kilépés utánpótlását kell megoldanunk.” ezzel párhuzamosan azt is megjegyzik a készítők, hogy 2016-ban 452 járművezető (ebből 353 fő buszvezető!), 248 szakmunkás és 26 mérnök hagyta ott a BKV-t. Egyszerűen elmennek a konkurenciához dolgozni, hiszen magasabbak a fizetések, kevés a szakember. A távozók gyakran 30–50 százalékkal több bért kapnak más, akár a közszférában működő társaságoktól.

Gulyás Attila, az egyik legnagyobb BKV-s szakszervezet, a VTDSZSZ elnöke az indexnek kijelentette, a következő három évben összesen harminc százalékos béremelést követelnek. Ezt annyira komolyan gondolják Gulyásék, hogy ha a követelés március végéig nem teljesül, akkor nem marad más hátra, mint a sztrájk. A MÁV és a Volán ki tudta harcolni a béremelést, ezért már oda is átmennek az egykori BKV-s szakmunkások dolgozni. De van, aki még tovább megy: Bécsben a Wiener Linien buszvezetőket keres az U4 metróvonal felújítása miatt forgalomba állított metrópótló buszokra. Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szintén az indexnek elmondta, vannak sofőrök, akik már korábban kimentek Bécsbe, és most visszajöttek sofőröket toborozni a bécsi metrópótláshoz. Nemes szerint három-négy éves szerződéseket írnak alá a munkavállalók, havi 2600 eurós fizetéssel (ami a BKV-s 220 ezer forintos buszsofőri fizetésnek több mint háromszorosa), és és akár szállást is fizet a Wiener Linien. Nemes szerint, ha a BKV nem tudja most kezelni a bérproblémát, sok buszvezető távozhat Bécsbe.

Ez azért is jelenthet további problémákat, mert Tarlós István (sokadszor) bejelentette a 3-as metró kezdésének várható időpontját is. A főpolgármester azt mondta az MTI-nek, hogy júniusban indulhat a kivitelezés. Tarlós itt reagált a föntiekre is: nem tud olyan súlyú problémáról, amelyet a hírportál „vizionál”, és nincs közvetlen információja arról, hogy ennek bármi köze lenne a 3-as metró felújításához szükséges járműkiváltás „élőerő-kapacitásához”.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.