Halvány esély a rehabilitációra
A Budapest Szíve program – és itt szorítkozzunk kizárólag a tömegközlekedés megoldásaira – előrevetítette a Bajcsy-Zsilinszky út villamossínjeinek újrafektetését, ezzel a metróépítés miatt (meggondolatlanul, bár az adott kor, a hetvenes évek közlekedési koncepciói ezt indokolhatták) szétszabdalt budapesti villamoshálózat rehabilitációját is.
Hogy mire alapozzuk ezt? A Deák téri végállomáson a kihúzót a Deák Ferenc utca torkolatának a vonaláig, az út tengelyét követve hosszabbították meg, és a valamikori – és a jövőbeli – hálózat szempontjából ez a lényeges. A közművek áthelyezése, a Károly körút sétányosítása, a füves pálya, a fasorok csak járulékosnak tűnnek eme szempontokat követve.
Szinte a rendszerváltás óta téma a Bajcsy-Zsilinszky úti és a belső Váci úti villamosvonalak újjáépítése, a Nyugati téri kötöttpályás, felszíni átmenet megvalósítása (üzemi kapcsolat volt, a villamoskorszakban az igen korai időszakoktól eltekintve átmenő járat nem). A Westend bevásárlóközpont építésétől a Balázs Mór-tervig számtalan koncepció született.
A BKK végül 2015. augusztus 12-én indította el a közbeszerzést, amelynek ajánlattételi szakasza október 10-én zárult le, a tenderbontás október 20-ára, keddre várható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!