Evolúció a vasúton: Flirt Evókat állít forgalomba az SBB

iho/vasút   ·   2024.05.29. 15:00
sbb_flirt_evo_1

A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.

A Svájci Szövetségi Vasút (SBB), valamint a regionális Thurbo és RegionAlps magánvasutak még 2021 őszén írtak alá keretszerződést a hazai Stadlerrel összesen akár 510 Flirt motorvonat vásárlásáról – a tender a svájci vasút történetének legnagyobb járműbeszerzése. A vasúttársaságok alaprendelésként 286 szerelvényt hívtak le, a mostani megrendelés pedig az opcionális mennyiségből érkezhet. A további Flirtök vásárlását a keretszerződésből elsőnek megrendelt vonatok első elkészült példányának nyilvános bemutatásakor jelentették be.

Az új Flirt Evók a tervek szerint 2030 végén állhatnak forgalomba a svájci–francia határátmeneteken, hatékony, harmincperces ütemű, közvetlen szolgáltatást nyújtva a regionális viszonylatokon. A járműveket svájci, bussnangi üzemében építi meg a Stadler, az alaprendelés motorvonataihoz hasonlóan.

A problémamentes közlekedés érdekében a kétáramnemű vonatokra feltelepítik a francia és svájci vonatbefolyásolási rendszereket. Franciaországban hármas szinkronüzemben is közlekedhetnek majd a Flirt Evók, Svájcban viszont akár négy is együtt fog tudni dolgozni, hozzájárulva a flotta rugalmas és gazdaságos üzemeltetéséhez.

A teljes kapacitást tekintve is optimalizálták és javították a Flirtöket. Egy motorvonat 146 ülőhelyet kínál, két járművel pedig kishíján háromszáz utas foglalhat helyet. Több hely jut majd a kerékpárok, babakocsik és nagyobb csomagok tárolására is, ugyanakkor figyelembe veszik a mozgássérültek igényeit is.

A Stadler igazgatóságának elnöke, Peter Spuhler elmondta, az opcionális vonatok megrendelése fontos előrelépést jelent a határokon átnyúló személyszállítás terén. Az SBB-vel való együttműködéssel nagyobb kényelmet és rugalmasságot kínálhatnak majd az utasoknak a korszerű Flirtök által, melyeket az igények kielégítésére optimalizáltak, jobb utazási élményt nyújtva ezzel.

A Stadler szerelvényei 1997 óta közlekednek menetrend szerint a svájci–francia vasúti határátmeneteken. A gyártó és az SBB azon dolgozik, hogy a határokon átnyúló regionális vasúti szolgáltatásokat ehhez a nemzetközi gazdasági térséghez igazítsa. Az új vonatokkal hatékonyabb és gyorsabb közvetlen összeköttetéseket tesznek lehetővé Svájc északnyugati része és a franciaországi Elzász tartomány között.

(Nyitóképünkön az alaprendelés első elkészült Flirtje. Kép forrása: Stadler Rail)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.