Evolúció a vasúton: Flirt Evókat állít forgalomba az SBB
A harminchárom korszerű motorvonat Franciaország és Svájc között fog pendlizni.
A Svájci Szövetségi Vasút (SBB), valamint a regionális Thurbo és RegionAlps magánvasutak még 2021 őszén írtak alá keretszerződést a hazai Stadlerrel összesen akár 510 Flirt motorvonat vásárlásáról – a tender a svájci vasút történetének legnagyobb járműbeszerzése. A vasúttársaságok alaprendelésként 286 szerelvényt hívtak le, a mostani megrendelés pedig az opcionális mennyiségből érkezhet. A további Flirtök vásárlását a keretszerződésből elsőnek megrendelt vonatok első elkészült példányának nyilvános bemutatásakor jelentették be.
Az új Flirt Evók a tervek szerint 2030 végén állhatnak forgalomba a svájci–francia határátmeneteken, hatékony, harmincperces ütemű, közvetlen szolgáltatást nyújtva a regionális viszonylatokon. A járműveket svájci, bussnangi üzemében építi meg a Stadler, az alaprendelés motorvonataihoz hasonlóan.
A problémamentes közlekedés érdekében a kétáramnemű vonatokra feltelepítik a francia és svájci vonatbefolyásolási rendszereket. Franciaországban hármas szinkronüzemben is közlekedhetnek majd a Flirt Evók, Svájcban viszont akár négy is együtt fog tudni dolgozni, hozzájárulva a flotta rugalmas és gazdaságos üzemeltetéséhez.
A teljes kapacitást tekintve is optimalizálták és javították a Flirtöket. Egy motorvonat 146 ülőhelyet kínál, két járművel pedig kishíján háromszáz utas foglalhat helyet. Több hely jut majd a kerékpárok, babakocsik és nagyobb csomagok tárolására is, ugyanakkor figyelembe veszik a mozgássérültek igényeit is.
A Stadler igazgatóságának elnöke, Peter Spuhler elmondta, az opcionális vonatok megrendelése fontos előrelépést jelent a határokon átnyúló személyszállítás terén. Az SBB-vel való együttműködéssel nagyobb kényelmet és rugalmasságot kínálhatnak majd az utasoknak a korszerű Flirtök által, melyeket az igények kielégítésére optimalizáltak, jobb utazási élményt nyújtva ezzel.
A Stadler szerelvényei 1997 óta közlekednek menetrend szerint a svájci–francia vasúti határátmeneteken. A gyártó és az SBB azon dolgozik, hogy a határokon átnyúló regionális vasúti szolgáltatásokat ehhez a nemzetközi gazdasági térséghez igazítsa. Az új vonatokkal hatékonyabb és gyorsabb közvetlen összeköttetéseket tesznek lehetővé Svájc északnyugati része és a franciaországi Elzász tartomány között.
(Nyitóképünkön az alaprendelés első elkészült Flirtje. Kép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!