Esős debreceni trolikaland Škoda-MAZ-zal és 280-as Ikarussal
![01_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27005/01_debrecenei_trolisnap.jpg)
Hiába volt pocsék az idő, a rajongóknak az ilyesmi nem szegi kedvét.
Április 9. esős szombat reggelén közlekedésbarátok csapata gyülekezett Debrecenben a Segner téren. Az összeszokott társaság hosszú évek óta rendszeresen kibérel egy-egy ikonikus járművet – leggyakrabban Ikarus gyártmányút – hogy azt szép hátterek előtt dokumentálja fotókkal, videó-, illetve hangfelvételekkel. Ez a szombati nap több okból is különlegesnek bizonyult: két trolibusz is különjáratként közlekedett, köszönhetően annak, hogy a Debreceni Közlekedési Zrt. átlagon felül segítőkészen állt a szervezőkhöz.
A Ganz-Škoda-MAZ 103-T-2 típusú, egyedinek számító trolibusszal indult a túra. A kocsi 2007 óta van Debrecenben egy MAZ autóbusz és Škoda trolibusz elektromos berendezéseinek házasságából született. Két ilyen jármű készült, a testvére Rigában közlekedett, de az onnan érkezett hírek alapján mára leállították.
Utána a 402-es pályaszámú Ikarus 280.T9.90-es típusú jármű volt a fotómodell. A trolibusz műszakilag az egykori budapesti 100-as sorozathoz áll közelebb, ZIU-9-es villamos berendezésekkel rendelkezik, de az egykori százas sorozatnál körülbelül két generációval fiatalabb, 1991-es gyártású, megjelenésében inkább a GVM trolibuszokra hajaz.
Mind a két kocsival bejártuk a vonalhálózat java részét, autentikus helyszíneken megörökítve a két közlekedéstörténeti ritkaságot. A szakadó eső nem vette el senki kedvét, hogy a temetőnél, a Csapó utcában, vagy éppen a trolibuszok útvonala által érintett szép templomoknál fotózzon.
![12_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27006/12_debrecenei_trolisnap.jpg)
![02_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27014/02_debrecenei_trolisnap.jpg)
![04_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27015/04_debrecenei_trolisnap.jpg)
![07_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27018/07_debrecenei_trolisnap.jpg)
![05_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27016/05_debrecenei_trolisnap.jpg)
![06_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27017/06_debrecenei_trolisnap.jpg)
![18_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27013/18_debrecenei_trolisnap.jpg)
![11_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27007/11_debrecenei_trolisnap.jpg)
![14_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27008/14_debrecenei_trolisnap.jpg)
![13_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27009/13_debrecenei_trolisnap.jpg)
![16_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27011/16_debrecenei_trolisnap.jpg)
![15_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27010/15_debrecenei_trolisnap.jpg)
![08_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27019/08_debrecenei_trolisnap.jpg)
![09_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27020/09_debrecenei_trolisnap.jpg)
![10_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27021/10_debrecenei_trolisnap.jpg)
![17_debrecenei_trolisnap](https://iho.hu/storage/27012/17_debrecenei_trolisnap.jpg)
Nem volt meglepetés, hogy trolibuszt fényképezni ugyanolyan nagy kihívás, mint villamost, vagy vonatot, hiszen hiába közúti jármű, a kötött pálya miatt nem tud úgy igazodni a fotósok elképzeléséhez, mint egy autóbusz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!