Esős debreceni trolikaland Škoda-MAZ-zal és 280-as Ikarussal
Hiába volt pocsék az idő, a rajongóknak az ilyesmi nem szegi kedvét.
Április 9. esős szombat reggelén közlekedésbarátok csapata gyülekezett Debrecenben a Segner téren. Az összeszokott társaság hosszú évek óta rendszeresen kibérel egy-egy ikonikus járművet – leggyakrabban Ikarus gyártmányút – hogy azt szép hátterek előtt dokumentálja fotókkal, videó-, illetve hangfelvételekkel. Ez a szombati nap több okból is különlegesnek bizonyult: két trolibusz is különjáratként közlekedett, köszönhetően annak, hogy a Debreceni Közlekedési Zrt. átlagon felül segítőkészen állt a szervezőkhöz.
A Ganz-Škoda-MAZ 103-T-2 típusú, egyedinek számító trolibusszal indult a túra. A kocsi 2007 óta van Debrecenben egy MAZ autóbusz és Škoda trolibusz elektromos berendezéseinek házasságából született. Két ilyen jármű készült, a testvére Rigában közlekedett, de az onnan érkezett hírek alapján mára leállították.
Utána a 402-es pályaszámú Ikarus 280.T9.90-es típusú jármű volt a fotómodell. A trolibusz műszakilag az egykori budapesti 100-as sorozathoz áll közelebb, ZIU-9-es villamos berendezésekkel rendelkezik, de az egykori százas sorozatnál körülbelül két generációval fiatalabb, 1991-es gyártású, megjelenésében inkább a GVM trolibuszokra hajaz.
Mind a két kocsival bejártuk a vonalhálózat java részét, autentikus helyszíneken megörökítve a két közlekedéstörténeti ritkaságot. A szakadó eső nem vette el senki kedvét, hogy a temetőnél, a Csapó utcában, vagy éppen a trolibuszok útvonala által érintett szép templomoknál fotózzon.
Nem volt meglepetés, hogy trolibuszt fényképezni ugyanolyan nagy kihívás, mint villamost, vagy vonatot, hiszen hiába közúti jármű, a kötött pálya miatt nem tud úgy igazodni a fotósok elképzeléséhez, mint egy autóbusz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!