Érkezik az MMV második Transmontanája
A nyáron elkészült mozdonyt az első fotókon még a Transferoviar Grup piros–szürke festésében lehetett látni, azonban a vasúttársaság mégsem vette át a hetedik TransMontanát. Az MMV tavaly ősz óta már bérel egy ilyen gépet, szám szerint a 0480 002-est, így kapva kaptak az alkalmon, és lecsaptak a 007-esre is.
A Transmontana projekt a legújabb a craiovai székhelyű Softronic mozdonyfejlesztései közül. A jól bevált ASEA-licencalapokra épülő gépek közül ez a típus volt az első aszinkronhajtású, emellett az előző, Phoenix-sorozatot is gyártják még. A Transmontana sorozata 7400 kilowatt teljesítményével és 292 newtonméteres indító vonóerejével jelenleg a legerősebb mozdonynak számít Magyarországon.
Nagyközönség előtt az első példány a 2011-es bukaresti Vasúti napon (Zilele feroviare) mutatkozott be, majd kisvártatva Magyarországon, az MMV-nél végezte próbameneteinek egy részét. A prototípust és az MMV új gépét (0480 002) követő négy páldányt a DB Schenker Romania vásárolta meg, és nekik van szerződésük a kilencedik mozdonyra is.
A RailColor vasúti portál legfrissebb fotóin a 0480 007-es már az MMV narancs–szürke–fehér színezésével látható, így a „James Bond-Transmontana” valószínűleg heteken belül meg is érkezik hazánkba.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!