Épülnek a GWR sorozatgyártású Class 802-es motorvonatai
A brit Great Western Railway (GWR) vasúttársaság 2015-ben huszonkét ötrészes és tizennégy kilencrészes, duálüzemű motorvonatot rendelt a Hitachi olaszországi leányvállalatától – amelyet a japánok 2015-ben hoztak létre az olasz AnsaldoBreda felvásárlásával –, Devon és Cornwall megyék vasúti szolgáltatásának korszerűsítése érdekében. A huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról, valamint felsővezeték híján szerelvényenként két hétszáz kilowattos MTU-dízelmotorral is üzemelő intercity-szerelvények a főváros, valamint az Egyesült Királyság legnyugatibb és legdélibb megyéjének számító Cornwall között fognak közlekedni: a London Paddington–Exeter–Paignton–Plymouth–Penzance vonalon váltják majd le a még az 1970-es évekből származó, csak dízelüzemű HST-vonatokat. A 497 millió font (körülbelül 174 milliárd forint) értékű beszerzést az Eversholt Rail Group lízingcég finanszírozza.
Az International Railway Journal arról ír, hogy az első három, még a Hitachi Japánban, Kudamacuban található, Kasado üzemében épített, prototípus szerelvény már tavaly megérkezett az Egyesült Királyságba, a Hitachi új, bristoli bázisára. A két ötkocsis és egy kilenckocsis vonatot azóta fővonali próbáknak vetik alá a Londont az Egyesült Királyság számos fontosabb városával (például Readinggel, Swindonnal, Bath-szal, Bristollal és Cardiff-fal) összekötő, híres Great Western-fővonalon, a tesztsorozat hamarosan véget ér. Az első, már Olaszországban készült vonat február végén hagyhatja el a pistoiai üzemet. Angliába körülbelül hat nap alatt, Ausztrián, Németországon, Franciaországon, majd a Csalagúton keresztül, a saját kerekein fog megérkezni. A többi szerelvény tizenkét-tizennégy naponta indulhat el az Egyesült Királyságba, az utolsó átadása 2019 januárjában esedékes. Az utasok már az éven kipróbálhatják a japán-olasz Class 802-eseket: a tervek szerint az első vonatok július 16-án állnak forgalomba, jövő márciusra pedig mind a harminchat termelni fog.
A Class 802-es Intercity Express-vonatok – nem összekeverendő a német Deutsche Bahn (DB) InterCityExpress (ICE)-vonataival – tervezése során szem előtt tartották, hogy a járművek ellenálljanak a dél-angliai régió változékony időjárásának. Az új szerelvények a HST-khez képest nagyobb utaskapacitást biztosítanak – az ötrészesek 326, a kilencrészesek pedig 655 ülést kínálnak –, továbbá még több fedélzeti szolgáltatást fognak nyújtani, többek között valós idejű utastájékoztatással és az ülőhelyek foglaltságát mutató kijelzőkkel. Ráadásul a főváros és Penzance között tizennégy perccel rövidebb menetidővel közlekednek majd – számol be a Railway Pro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!