Épülhet a harmadik müncheni pálya
Bajorország kormánya engedélyt adott a jelenlegiektől északkeletre készülő párhuzamos fel és leszállópályára. A másik kettőhöz hasonlóan ez is 13100 láb, azaz 4000 méter hosszú lesz és hatvan méter széles. A jelenlegi 08L/26R pályától mért távolsága 1180 méter.
A bővítés az óránkénti maximális gépmozgást 90-ről 120-ra növeli.
A hatóságok a Flightglobal szerint számos más verziót is vizsgáltak, máshol elhelyezett pályákat, sőt, azt is, hogy egyáltalán nem épülne új beton, hanem a reptér növekvő forgalmának egy részét inkább át kellett volna terelni más légikikötőkre.
A kormány azonban végülis azt a tervet fogadta el, amit a repülőtér eredetileg is benyújtott, annak ellenére, hogy a forgalom növekedése mérsékeltebb volt, mint amit a 2007-es elképzelések tartalmaztak. Akkor évenként 607 ezer fel- és leszállást prognosztizáltak az évtized végére, de azóta a válság következtében ez a becslés most 536 ezerre csökkent, míg a repülőtér tavalyi forgalma 390 ezer fel- és leszállás volt.
A reptér igazgatója, Michael Kerkloh az új pálya építését a legfontosabb lépésnek nevezte a légikikötő megnyitása, 1992 óta. Az eltelt időszakban a gépmozgások száma megduplázódott, a repteret használó utasok száma viszont háromszorosára, 35 millióra növekedett.
A harmadik pálya este tíz és reggel hat óra között csak akkor üzemel, ha a másik két pálya valamelyikét le kellene zárni. A beruházás keretében 100 millió eurót különítettek el olyan ingatlanok megvásárlására, amelyek lakóit zavarná a növekvő zajterhelés. A beruházás része egy 78 gépes új forgalmi előtér, egy harmadik tűzoltóállomás, GA-kiszolgáló létesítmények és egy helikopterleszállóhely építése.
A munkálatokat akár azonnal el lehetne kezdeni, a repülőtér azonban addig vár az indítással, amíg az engedély ellen benyújtott keresetekről dönt a bíróság.