Elkészült a transz-kazah vasúthálózat
Az augusztus végén Nurszultan Nazarbajev kazah elnök által ünnepélyes keretek között átadott két új vonal teljessé teszi a transz-kazah vasúthálózatot. Kazahsztán nemzeti vasútja, a KTZ harmincnál is több alvállalkozóval együtt 2012 júniusában kezdte el építeni a pályákat.
A 988 kilométer hosszú Zsezkazgan–Szakszaulszkaja–Salkar–Bejneu vonal Kazahsztán keleti és nyugati részeit köti össze; a szinte lakatlan sztyeppén, sivatagon és sós mocsarakon keresztülhaladó pálya körülbelül ezer kilométerrel rövidíti le a kínai határ és a Kaszpi-tenger partján fekvő Aktau közötti, kelet-nyugati irányú eddigi összeköttetést. Aktauból közvetlen összeköttetés nyílik Türkmenisztán felé is: az Iránba vezető, hamarosan elkészülő észak–déli korridorvonal részét képző pályát 2013 májusában adták át.
A transz-kazah hálózat Subarkol és Arkalik között haladó észak–déli szakasza Kazahsztán középső részéből biztosít közvetlen hozzáférést Oroszország, valamint tovább Nyugat-Európa felé.
A vonalak létrehozása mellett a KTZ támogatási infrastruktúráról is gondoskodik, például szolgálati lakást nyújt a vasúti dolgozóknak a nagyobb városoktól távolabb található területeken. A vasúttársaság elnöke Aszkar Mamin elmondta, a két új vonal lendületet ad Közép- és Nyugat-Kazahsztán fejlődéséhez, ösztönzi a gazdasági tevékenységet, valamint megteremti az ipari fejlődéshez szükséges feltételeket is. A kazah elnök hozzátette, az ország számára fontos előnyökkel jár az Ázsia és Európa közötti tranzitáruk szállításához szükséges idő csökkenése – számol be a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!