Elindult a szucsoui villamos

iho   ·   2014.11.06. 13:45
400px_szucsou_villamos

Szucsou első villamosvonalát a megnyitás napján, október huszonhatodikán 12 ezer 500-an próbálták ki. A pálya már június végére elkészült, azóta utasok nélküli futópróbák zajlottak. Október 12–21. között ötvenezer menetjegyet osztottak szét a szucsouiak között, biztosítva a hatalmas érdeklődést és az utasforgalmi teszthez szükséges tömeget.

A 18,1 kilométer hosszú villamosvonal Kaohszin körzet délnyugati részét szolgálja ki. A vonal az egyes metróvonalról átszállási lehetőséget biztosító Lejüen megállótól nyugati irányba, Longkanglu felé vezet. A pálya nagyrészt a közúttal egy szinten halad, egy rövid szakaszon egy út alatt bújik át, valamint körülbelül egy kilométer hosszon felüljáróra kapaszkodik fel egy autópályát keresztezve.

Szucsou első villamosvonalához a CSR szállított tizennyolc, a Bombardier Flexity 2 villamoscsalád licence alapján épített szerelvényt<br>(fotó: Andrew Benton, Railway Gazette)

A villamos-szolgáltatást a Suzhou New District Tram Co biztosítja. A tizenegy megállót érintő vonalon a járatok jelenleg tíz–húszpercenként közlekednek, menetidejük körülbelül negyvenöt perc. A Macsian Lutól nyugatra található karbantartóbázist várhatóan az év végén adják át. A szolgáltató a közeljövőben újabb tizenegy megállót építtet.

A szolgáltatáshoz a CSR Nanjing Puzhen Rolling Stock Co szállított tizennyolc, teljes hosszban alacsonypadlós villamost. A CSR még 2012 júliusában írt alá egy tíz évre szóló licencszerződést a Bombardier Transportationnel, hogy a járműveket a kanadai gyártó Flexity 2-es villamoscsaládjának platformján hozzák létre. A Global Rail News információi szerint a 32,2 méter hosszú, 2,65 méter széles, ötrészes, két vezetőállásos járműveken 382 utas fér el. A Bombardier Flexx Urban 3000-es típusú forgóvázakat és a Mitrac vontatási rendszert biztosítja a villamosokhoz. A járművek legnagyobb sebessége hetven kilométer per óra.

Kaohszin körzet villamoshálózatát az elképzelések szerint hat vonal alkotná. A második vonal építése idén júliusban vette kezdetét, és várhatóan 2016 végére készülhet el – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek