Dübörög a gabonakampány Bácskában
A bajai kikötőben kampányszerűen órási mennyiségben mozgatják meg az itt működő gabonatárolók tartalmát. Most is egy ilyen mozgalmas időszak van, hajók, teherkocsik és teherautók hozzák-viszik a termést. A kamionsor vége be sem fér a kikötőbe, ahol párhuzamosan három hajót is tudnak rakodni és a vonatokat is kerülgetni kell. A gabonavonatok továbbításából a legtöbb vasúttársaság igyekszik megszerezni a maga szeletét, Baján a Rail Cargo Hungaria és az AWT a leggyakoribb operátor. Április végén a Kiskunhalas–Baja viszonylatú tolatós tehervonat Szergeje hozta-vitte a gabonás kocsikat, a kikötő kiszolgálása estébe nyúló program volt.
De nemcsak Baján van nagy élet: Bácsalmáson is van rakodás. Április utolsó hetében a bácsalmási rakodóról is elindult egy irányvonat az adriai kikötők egyike felé, a szerelvény a Bácsalmás–Baja–Bátaszék–Dombóvár–Gyékényes útvonalon érte el a határt. Útja felén dízeles vontatással közlekedett, a 235-ös Szergejt vezényelték Bátaszékről a feladatra. A gép korábban a vágányzári munkáknál dolgozott a Bátaszék–Dombóvár (50-es) vonalon társával, a 265-össel együtt, egyszerűbb volt őt küldeni, mint Dombóvárról szerezni mozdonyt. Sajnos azonban porszem került a gépezetbe, a tehervonat első nekifutásra kedden még csak Pörbölyig jutott el, információink szerint lejárt a gép napivizsgája... A vonatért másnap délelőtt a 265-ös Szergej ment el, és húzta be Bátaszékre, ahol a 265-öst a tolatós teherrel érkező 215-ösre cserélték – Bátaszék és Dombóvár között ez a gép vitte a 235-öst és a tizenkilenc vagont.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!