Csehszlovák Kandúr elegyel Csepelen, a Szabadkikötőben

iho/vasút   ·   2024.06.07. 16:00
CER_Kocúr

A felújított dízelgépet a MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. fogta munkára.

Beruházott a MÁV-REC: a partnerei saját célú pályahálózatán, illetve iparvágányain teljes körű vasútüzemeltetési feladatokat ellátó társaság egy felújított, 742 sorozatú (eredetileg: ČSD T 466.2 sorozat) dízelmozdonyt állított szolgálatba. Az annak idején a Českomoravská–Kolben–Daněk műhelyéből 1983-ban kigördült 742 324-es gép, mielőtt a Trencséni kerületben, a Privigyei járásban található Nemeskosztolányban (Zemianske Kostoľany) leállították volna, a szlovák ZSSK Cargónak termelte a bevételt. A 742 sorozat – beceneve Kocúr, Kandúr, Kis Dongó – gépeinek szolgálati tömege 64 tonna, névleges teljesítménye 883 kilowatt (1200 lóerő), engedélyezett legnagyobb sebessége 90 kilométer per óra – bár erre a tulajdonságára a 324-esnek tolatószolgálatban nemigen lesz szüksége. És ha már tolatás: a vezetőfülkéből való kilátást akadályozó magas géptér nem előnyös a művelet során, megszokást igényel.

Tavaly a mozdonyt a MÁV-REC tetőtől talpig felújította, az alváz és a forgóvázak korrózióvédelmet és teljesen új fényezést kaptak. A gép erőátviteli rendszere, beleértve a vezérlését és a segédüzemi berendezéseket is, az újkori állapottal megegyező minőségűek, ami feljogosítja az üzemeltetőt arra, hogy a kiszolgálás és rendelkezésre állási idő maximalizálására törekedjen.

A mozdony elsődleges szolgálati helye a Csepeli Szabadkikötő, ahol korábban a MÁV-REC Bobói iparoskodtak. Cél a növekvő vonathosszok és vonattömegek kezelése, mivel társaság hosszútávú terveit a Budapesti Logisztikai Zrt.-vel közös partneri együttműködésre és a vasút kiemelkedő szerepére építi.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek