Cseh mozdonyokat szerez be a Fennia Rail
A hattengelyes, széles, 1524 milliméteres nyomtávú dízel-elektromos gépekkel 2015 őszétől tervez tehervonatokat továbbítani Finnországban a számos finn vállalat és magánbefektető konzorciumának tulajdonát képező Fennia Rail. A 2009-ben még Proxion Train néven alapított vasúttársaság idén októberben váltott nevet – írja a Global Rail News.
Az egy vezetőfülkés mozdonyokat egy 1550 kilowatt teljesítményű Caterpillar-dízelerőforrás mozgatja, a legnagyobb üzemi sebesség kilencven kilométer per óra. A járművek megfelelnek az Európai Unió Stage 3B emissziós előírásainak, így a skandináv állam legkevésbé környezetszennyező dízelmozdonyai lesznek.
A Fennia Rail vezérigazgatója, Kimmo Rahkamo elmondta, a finnországi klímának megfelelő gördülőállomány elérhetősége hosszú ideje bizonytalan, a százhatvan éve mozdonygyártással foglalkozó CZ Loko gépei által azonban ez a tényező most megszűnik.
A három mozdonyt várhatóan jövő ősszel szállítja Finnországba a gyártó – adja hírül az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!