Csatlósok korábbról, Jugoszláviából
A tehervagont a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.
Pulvere est et in pulvere reveteris – A kraljevói csatlós (2. rész)„Két év elteltével jelentkezünk újra poranyagszállító járművekkel. 2014-ben a kocsitípus V. korszakbeli állapotát jelenítettük meg. Most visszább kalandozunk az időben, és az 1968 előtti és utáni vasútkorszakban mutatjuk be ugyanazokat a szállító járműveket.
Természetesen törekedtünk arra, hogy a négy típus apró részleteiben (szín, sarokjelölés) egymástól is különbözzenek. Az eredeti vasúti jármű sok százas nagyságrendben érkezett a magyar hálózatra 1964-ben a jugoszláv kraljevói vagongyárból. A Kádár-korszak jelentős állami építkezéseinek lebonyolítására zárt és könnyen üríthető kocsitípusokra volt szükség, amelyek az alapanyag gyárüzemei és a feldolgozóhelyek között továbbítják az építőipari áruféleségeket.
Természetesen ebben a korban a nagy tömegű szállítások még szinte kizárólag a vasúton bonyolódtak, így a KGST-kapcsolati rendszerben érkeztek Magyarországra a rendeltetésnek megfelelő tartálykocsik, így a társult tagállamból, Jugoszláviából is.
A kocsik eredeti fotóját a modellhez mellékelt certifikátban szerepeltetjük.
- Katalógusszám: 32421, pályaszám: 21 55 092 1002-1, sorozat: Ues, korszak: IV.
- Katalógusszám: 32422, pályaszám: 21 55 092 1005-4, sorozat: Ues, korszak: IV.
- Katalógusszám: 33421, pályaszám: 510 787, sorozat: Rc, korszak: III.
- Katalógusszám: 33422, pályaszám: 510 788, sorozat: Rc, korszak: III.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!