LNG-szállító hajót állít üzembe az Axpo
A svájci társaság tíz évre szóló bérleti szerződést írt alá egy bunkerhajóról, mely Nápoly környékén látja majd el cseppfolyósított földgázzal az arra alkalmas vízi járműveket és kamionokat.
A svájci társaság tíz évre szóló bérleti szerződést írt alá egy bunkerhajóról, mely Nápoly környékén látja majd el cseppfolyósított földgázzal az arra alkalmas vízi járműveket és kamionokat.
Idestova negyven éve folynak a tesztek és mindennapos alkalmazások a gázüzemű mozdonyokkal.
Kikötött a krki Omisaljban az első amerikai LNG-tankerhajó 143 ezer köbméter cseppfolyósított földgázzal, és ezzel az úszó terminál megkezdte kereskedelmi termelését.
Felértékelődött az északi-tengeri hajózási útvonal jelentősége. Már tavaly is 31,5 millió tonnányi árut hajóztak az orosz arktikus partok mentén, és ez a mennyiség a pandémia ellenére sem csökken.
A szigetszentmiklósi töltőállomás a hazai és európai gázüzemű közlekedés szempontjából is jelentős mérföldkő.
A helyi önkormányzatok az Európai Unió igazságszolgáltatási intézményeihez fordulnak a krki úszó LNG-terminál építése miatt.
A tervek szerint 2019 végétől gázolaj helyett kisebb károsanyag-kibocsátású cseppfolyós- (LNG) és sűrített földgázt (CNG) vételezhetnek a hajók és a teherautók.
Csaknem harmincmillió euró támogatást kapnak a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület és a kormány támogatásával benyújtott közlekedésfejlesztési projektek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretéből, a pénzből gáztöltőállomások épülnek.
Négy év alatt négy százalékra nőhet a gázüzemű járművek aránya Németországban.