Támad a Comfortjet
Már utasokat is szállít a Cseh Vasutak legújabb, távolsági járatokra szánt szerelvénye, a ComfortJet.
Már utasokat is szállít a Cseh Vasutak legújabb, távolsági járatokra szánt szerelvénye, a ComfortJet.
Szeptemberre ígérte a ZSSK az első új Pantert a keleti régióba, de még sehol semmi. Megkérdeztük, eltévedtek-e a párducok.
A Škodától villamos motorvonatokat, a Pesától pedig dízeles motorvonatokat vásárol a Cseh Vasutak. A beruházás értéke összesen 20 milliárd cseh korona.
A lengyel Pesától vett 847-es sorozatú motorvonatok veszik át a stafétát a Regionováktól több mellékvonalon is.
A kocsik elsősorban Kassa és Eperjes vonzáskörzetében közlekednek a regionális járatokon.
A menetrendváltást követően és a jövő év folyamán összesen 126 milliárd forint értékben helyez üzembe új vasúti járműveket a Cseh Vasutak.
A két betétkocsiból és egy vezérlőkocsiból álló szerelvényt 750.7-es sorozatú Búvár húzza-tolja.
A bécsi Siemens gyárból a Škoda ostravai gyárába helyezik át végösszeszerelésre a kocsit.
Húsz kilenckocsis szerelvényt rendelt meg a Cseh Vasutak a Siemens-Škoda konzorciumtól. Ezek a szerelvények közlekednek majd Budapestre is.
Tizenhárom Vectront bérel a következő tíz évben a Cseh Vasutak. Nagy járműátcsoportosítások is várhatók az új gépek érkezése miatt.
Szlovákiában a keleti régióból nyugatra költöztették a két modern kétszintes szerelvényt. Zsolnára eközben eddig már tíz modern Panter érkezett. Kassa és Eperjes környéke pedig csak vár, és vár az új vonatokra.
A cseh magánvasútnak már több mint kétszáz vasúti kocsija van a távolsági járatok kiszolgálására.
A keletnémet származású szűk lábtérű kocsik végre tágasabbak lesznek. Első körben tizenhat kocsit újíttat fel a Cseh Vasutak.
Ötvenkét vasúti kocsi beszerzésére írtak ki pályázatot, ebből 17 új és 35 felújított lesz.
Vissza nem térítendő állami támogatással Érsekújváron, Zólyomban és Homonnán épül meg a korszerű vasúti járműkarbantartó központ.