Hajógyárból vasúti gyár?
Az MSC megvenné a Wärtsila korábbi trieszti üzemét, olasz szakszervezetek azonban arra panaszkodnak, hogy a hajómotorokat gyártó finn cég akadályozza az akvizíciót.
Az MSC megvenné a Wärtsila korábbi trieszti üzemét, olasz szakszervezetek azonban arra panaszkodnak, hogy a hajómotorokat gyártó finn cég akadályozza az akvizíciót.
A Divača–Koper vasútvonal kulcsfontosságú új műtárgyán – és az új második vágányon – várhatóan 2026-ban indulhat meg a forgalom.
A görög vasúthálózatot szeptember elején sújtó áradások lényegesen megnehezítik a görögországi kikötő elérését, a kínai logisztikai vállalatnak ezért alternatívát kellett keresnie.
Az Adria intercity fedélzetén szeptember végéig, az utószezonban is kedvező áron lehet eljutni a horvát tengerpartra.
Az első tehervonat 2026-ban mehet végig a huszonkét kilométer hosszú sínpáron.
Az akvizíciónak köszönhetően egy Belgrád melletti intermodális terminál is a Metransé lett.
A háború miatt jelenleg elérhetetlen Fekete-tengerről érkező árumennyiséget az Adriára helyeznék át.
Linzbe, Bécsbe és Wolfurtba is elérhetőek fuvarok.
Mivel a blokkolt fekete-tengeri kikötőkből nem lehet elfuvarozni az ukrán konténereket, az RCO-HU új, korábban ebben a viszonylatban nem használt útvonalakat nyitott meg az ukrán áruval töltött konténerek adriai kikötőkbe juttatása érdekében.
A szerelvények hetente közlekednek a közép- és kelet-európai célpontokra.
Hamarosan befejeződik a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiterjesztése a Balkán-félsziget nyugati részére, valamint a régió integrációja az Európai Unió vasúti piacába. Ehhez azonban még szükséges néhány lépés.