Célba ért a huszonötödik sínpárduc is
A ZSSK szlovák személyszállító vasúttársaság átvette az egyelőre utolsó, huszonötödik egyszintes villamos motorvonatát a Škodától.
Az utóbbi évek egyik legnagyobb vasúti járműbeszerzése Szlovákiában sikeresen lezárult, a škoda Transportation és a ŽOS Trnava járműgyártók által alkotott konzorcium leszállította az utolsó, huszonötödik egyszintes, alacsonypadlós villamos motorvonatot a ZSSK vasúttársaságnak. A kontraktus értéke 160 millió euró. A szerződés szerint tizenhárom 661-es sorozatú, háromszekciós, 80 méter hosszú, 247 utas befogadására alkalmas járművet, valamint tizenkét 660-as sorozatú, négyszekciós, 106 méter hosszú és 343 utas befogadására alkalmas szerelvényt vett át a megrendelő. A vonatok maximális sebessége 160 kilométer/óra. A korszerű szerelvények a következő vasútvonalakon közlekednek:
- Zsolna–Puhó–Trencsén (Žilina–Púchov–Trenčín)
- Zsolna–Csáca–Sziklás–Zwardoń (Žilina–Čadca–Skalité–Zwardoń)
- Zsolna–Liptószentmiklós (Žilina–Liptovský Mikuláš)
- Puhó–Horní Lideč (Púchov–Horní Lideč)
Eddig a folyamatosan érkező sínpárducok (sokan Pantereknek becézik, utalva a RegioPanter elnevezésre, amely Csehországban honos) összesen 1,4 millió kilométert tettek meg, már utasokkal a fedélzetükön. A legtöbb kilométert a legelkőször, 2020. december 1-jén átvett 660.002-es pályaszámú Panter tette meg. Az üzemeltetési statisztikák eddig egy nagyon megbízható járművet festenek a vonatokról, hiszen 93,5 százalékos az üzemképességi arányuk. A jelenleg átadott, immár huszonötödik járművet a gyártó a tervezettnél nyolc hónappal korábban adta át.
A ZSSK emlékeztetett, hogy a most átvett szerelvényből nem ez az utolsó, mert egy másik szerződés értelmében kilenc új, korszerű villamos motorvonat szerelvény érkezik Kassa és Eperjes megyébe. A kontraktus értéke 76,3 millió euró. A kilenc ugyanilyen szerelvény a Kassa–Eperjes–Héthárs–Palocsa (Košice–Prešov–Lipany–Plaveč) és a Kassa–Alsómihályi–Tiszacsernyő (Košice–Michaľany–Čierna nad Tisou), valamint az Alsómihályi–Tőketerebes (Michaľany–Trebišov) vonalon közlekednek majd. A korszerű szerelvényeket legkésőbb 2023 végéig át kell adni a megrendelőnek. A vasúti projekt finanszírozása lzömében uniós támogatási forrásból és állami hozzájárulásból valósul meg, a szlovák vasúttársaság önerőből mindössze 1,94 millió euróval járul hozzá.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!