Cathay: egy tucat új Boeing
A vásárlási listán a négy Boeing 777-300ER utasszállító mellett nyolc Boeing 777 Freighter teherszállító repülőgép is szerepel. A 777-200LR változatú gépre épített, a McDonnell Douglas MD-10F/11F és a Boeing 747-200F repülőgépek váltótípusaként sikeres, két hajtóműves cargogépből először rendelt a Cathay Pacific. A 12 repülőgép listaára 3,28 milliárd dollár, de az iparágban megszokottak szerint a pontos, a gyártótóé kapott kedvezményekkel csökkentett vételárat nem közölték. A General Electric GE90 hajtóművekkel szerelt gépeket várhatóan 2013 és 2016 között szállítják le. A Boeing elégedett lehet: a keskenytörzsű gépekhez képest sokkal nagyobb profitrátával eladható 777-es család idén már 79 biztos megrendelést tudhat magáénak.
A Cathay Pacific régi és elégedett felhasználója a Boeing 777-es családnak: jelenleg is 22 darab 777-300ER-t használnak a nagy hatótávolságú útvonalakon az öt 777-200-as és a 12 777-300-as mellett. A most bejelentett 12 gépes megrendeléssel együtt 2015-ig immár 28 777-es vár leszállításra a légitársasághoz. Az utasszállító változatú, újabb 777-esekkel a 21, jelenleg már egyre kevésbé gazdaságosan üzemeltethető Boeing 747-400-ast és 13, szintén négy hajtóműves Airbus A340-300-ast váltják fel.
A nyolc 777-200F pedig az utasszállító változatú gépekből átalakított 11 Boeing 747-400BCF-ek egy résztét váltja fel. A Cathay számításai szerint a 777F cargogépeken egy tonnányi szállított árura kivetítve, egy átlagos 3000 mérföldes repülést számítva a 747-400BCF-ekhez képest 24, az eredetileg is teherszállítónak épített 747-400F-ekhez képest 15 százalékos üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. A most megrendelt gépekkel együtt a Cathay cargo üzletága 2016-ra 35 repülőgéppel rendelkezik majd.
A most bejelentett megrendeléssel együtt a Cathay 97 gépes megrendelésállományt halmozott fel 2019-ig, melyben 19 Airbus A330-as mellett 32 Airbus A350-900s és 10 747-8F teherszállító gép is szerepel.