Budaörs iparos Bobója

Sefcsik Gergely   ·   2011.12.26. 12:00
kiskep_gergo

A teherforgalom évek óta csökken, de Budaörs állomáson még minden hétköznap kora reggeltől késő estig van egy tartalékmozdony, amely az ottani tolatási feladatokat és iparvágány kiszolgálásokat végzi. Ezt a szerepet egy remot Bobó tölti be, december 23-án a 448 402-es (M44 402) volt a kijelölt gép. Az állomásból három nagyobb forgalmú iparvágány ágazik ki, illetve vannak még ma már nem használt, avagy egy részben már felszedett, elbontott iparvágányok is. A három komolyabb forgalmú iparvágányon a Porsche Parts, a Lagermax és a törökbálinti Depó kiszolgálását végzik.

Ezek közül utóbbi a legforgalmasabb. A mozdony egy nap akár három-négy alkalommal is koptatja ezt az iparvágányt, általában hosszú konténervonatok élén. Az iparvágány Budaörstől majdnem Törökbálint megállóhelyig az egyes fővonal mellett fut végig, ezen a szakaszon itt tíz kilométer per órás lassújel van. Majd egy nagy ívvel elkanyarodik a fővonaltól, és utána csatlakozik a Depóba. A Porsche Parts-ba a Bobó főként Habbins típusú, eltolható oldalfalú kocsikat, a Lagermaxba autószállító kocsikat továbbít. A Bobó főként ezeket a vonalakat járja, de esetenként Biatorbágyra is el kell mennie ahová zúzottkövet vagy sínszálakat szállít a pályafenntartási telepre.

Az iparvágány hosszan a fővonal mellett halad<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Sefcsik Gergely)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!