Bővül a Tekirezervátum
A cseh vasútiinfrastruktúra-kezelőség (SŽDC) kiszélesítette a Siemens gyártmányú Taurusok pályahasználati engedélyét a cseh vasúthálózaton. Tavasztól az ES64U4 típusú mozdonyok az eddigi korridorvonalakon és néhány mellékvonalon kívül (Děčín államhatár–Prága–Česká Tžebová–Břeclav–Lanžhot államhatár, Břeclav–Ostrava–Petrovice u Karviné államhatár/Mosty u Jablunkova államhatár, Česká Třebová–Přerov, Kolín–Havlíčkův Brod–Brno, Pardubice–Hradec Králové, Ústí nad Orlicí–Lichkov államhatár, Kralupy nad Vltavou–Chvatěruby, Horní Dvořiště államhatár–České Budějovice) most már a Kolín–Nymburk–Lysá nad Labem–Praha és a Nymburk–Poříčany vasútvonalon is közlekedhetnek.
Ez azért fontos és nagy előrelépésnek számít, mert a bécsi EC-járatokon már most ÖBB-Taurusok teljesítenek szolgálatot, s ha valamilyen baleset, vagy biztberhiba miatt átirányították a prágai vonatokat a nymburki vonalra, akkor ezek a járatok órák hosszat vesztegeltek a nyílt pályán. Éppen amiatt, hogy nem közlekedhettek a megszokott kerülő útirányon át. Most már problémamentesen járhatnak Nymburk felé is. A SŽSDC-nek ez a lépése előkészületi intézkedésnek is felfogható, hiszen jönnek a railjetek, amelyeket ugyancsak Taurusok taszigálnak. Persze nem elhanyagolható a magánvasutak szerepe sem, hiszen például az AWT is sok vonatot Teknővel vontat.
Szlovákiában is változott valamelyest a helyzet, ott a 183.714, 718 és 719-es AWT gépei Jókút (Kúty) és Dévényújfalu (Devínska Nová Ves) között közlekedhetnek. Így lehetőség nyílik a lipcsei Porsche autógyár számára szállítandó áru továbbítására gépcsere nélkül Dévényújfalutól Děčínig. A Siemens azonban szeretné engedélyeztetni a Taurusokat egész Szlovákiában, egyelőre viszont a folyamat időigényessége és komplikáltsága miatt a szakaszonkénti engedélyeztetés stratégiáját választották.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!