BÖSZ: nem szűnik meg az agglomerációs tömegközlekedés

MTI/iho   ·   2015.12.23. 11:15
boszhev0

Tarlós István főpolgármester a BÖSZ elnökeként kedd este külön közleményt adott ki, amelyben megerősítette, sehol nem állította, hogy megszűnik az agglomerációs közlekedés. A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége azt írta: a valóság az, hogy korábbi megbeszéléseknek megfelelően Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István hétfői találkozóján szóba került az agglomerációs járatok állam általi átvétele, de ez nem megszűnést jelent.

„Konkrét döntés azonban nem született a témában” – tették hozzá. Hangsúlyozták, hogy a kerületi vezetők jelentős többsége közösen megoldandó kérdésként tekint a tömegközlekedés finanszírozására, hiszen az sok százezer budapesti polgár mindennapi életét érinti, függetlenül attól, hogy melyik városrészben él.

Bárhogy is van, és lesz, Aquincumig biztos elmegy a HÉV. Ahogy tette ezt már 1979-ben is (fotó: Fortepan/Nagy Gyula)

A BÖSZ határozottan cáfolja azokat a sajtóértesüléseket, amelyek szerint a kerületi polgármesterek Tarlós Istvánnal közösen tiltakozó levelet írtak volna a miniszterelnöknek az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. „Ilyen levelet senki sem írt” – hangsúlyozták, hozzáfűzve: a kormánypárti fővárosi polgármesterek támogatták a parlament döntését, és a főpolgármester korábbi elvárásaival összhangban vállalták, hogy a 2012-ben átengedett nyolcmilliárd forinton túl további hatmilliárd forinttal járulnak hozzá a közösségi közlekedés kiadásaihoz.

Tarlós István kedd esti, az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: sehol nem állította, hogy tiltakozó levelet írtak volna a kerületi polgármesterekkel az iparűzési adó átcsoportosításával kapcsolatban. Azt sem állította – tette hozzá –, hogy megszűnik az agglomerációs közlekedés, hanem azt, hogy az agglomerációs településeknek az állammal kell tárgyalniuk a finanszírozásáról. Ebben állapodott meg a miniszterelnökkel. A feladatot a HÉV-vel együtt az állam átveszi – közölte a főpolgármester. Úgy fogalmazott: „az ettől eltérő híreket én sem erősítem meg (...) Sem a BÖSZ elnökeként, sem főpolgármesterként nincs ellentmondás köztem és a kerületi polgármesterek között.”

A parlament december 15-én fogadott el törvénymódosítást az új fővárosi forrásmegosztásról: a jövőben a fővárosi kerületek nagyobb mértékben járulnak hozzá a tömegközlekedés finanszírozásához, mint eddig.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.