Betör a lengyelekhez is a Leo Express

iho/vasút   ·   2017.10.21. 16:15
400px_leoexpress

A Leo Express a napokban szerezte meg az üzemelési engedélyt a lengyel közlekedési hatóságtól, az UTK-tól, ezzel a vállalat az első nyílt hozzáférésű nemzetközi személyszállító cég Lengyelországban. A vasúttársaság jelenleg a szolgáltatás megindításához szükséges utolsó műszaki és hivatali előkészületeket hajtja végre. Reményeik szerint heteken belül be is jelenthetik a várhatóan december 10-étől közlekedő járatokat. A Leo Express elnöke, Peter Köhler elmondta, Lengyelország csatlakozik a Svédország, Egyesült Királyság, Csehország, Szlovákia, Ausztria és Olaszország alkotta közösséghez, akik előnyükre fordíthatják a szabad vasúti személyszállítási piacon kialakuló verseny következtében kialakuló fejlődést – adja hírül a Railway Pro.

A Leo Express Csehországon belül ötrészes, intercity-verziójú Flirt-motorvonatokkal szolgáltat (fotó: Stadler)

A magán-vasúttársaság már rendelkezik a csehországi üzemhez szükséges „Part A” típusú biztonsági tanúsítvánnyal, amelyet más uniós tagállamokban is felhasználhat minden további engedélyeztetés nélkül. A csak a kibocsátó országnak érvényes „Part B” tanúsítványt áprilisban szerezték meg a lengyel vasúthálózatra. A Leo Express június elején értesítette az UTK-t arról, hogy egy új, közvetlen nemzetközi járatot tervez elindítani a prágai főpályaudvar (hlavní nádraži) és Krakkó Glówny pályaudvara között, majd szeptemberben pontosították a kérelmet. A közlekedési hatósághoz nem érkezett kérelem fő célvizsgálatra vagy gazdasági egyensúlyi tesztre vonatkozóan – előbbi azt állapítaná meg, hogy a javaslat célja belföldi állomások közötti vagy nemzetközi utasszállítás-e, utóbbi pedig a közszolgálati kötelezettségek keretében működtetett vonatokra gyakorolt lehetséges hatásokra érvényes –, ezáltal kiadhatóvá vált a lengyel vasúthálózat használatára vonatkozó engedély a Leo Expressnek. Ezeket a teszteket kérvényezhetik minisztériumok, regionális hatóságok vagy vasúttársaságok.

A Leo Express által benyújtott kérelem alapján naponta irányonként egy-egy járat közlekedne. Három lehetséges útvonalat is előterjesztettek, Zebrzydowicét, Pszczynát, Tychyt, Katowicét és Mysłowicét mindegyik érinti. Az első kiszolgálná Jaworzno, Trzebinia és Krzeszowice utasait is, a második Jaworznóban, Olkuszban, Tunelben és Miechówban is megáll, míg a harmadik Oświęcimen, Zatoron és Skawinán keresztül haladna. Kora reggel futna ki Krakkóból a Prágába tartó járat, ahonnan éjfél előtt nem sokkal érne vissza – jelenti az International Railway Journal.

A társaság öt ötrészes, intercity-kivitelű Stadler Flirt villamos motorvonatot használ, továbbá tavaly ősszel három villamos motorvonatot rendeltek a kínai CRRC Zhuzhoutól is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.