Bemutatkozott a Falcon
Elsősorban külföldi vasútbarátok voltak a célközönsége annak a fotós különvonatnak, amelyet szombaton közlekedtetett a Continental Railway Solution (CRS) magánvasút. A Class 47-es első önálló publikus szolgálata persze nemcsak az angol szíveket dobogtatta meg, magyarok is voltak a fedélzeten és fotósok egész hada követte a szerelvény közlekedését. A CRS szerencsére volt olyan nagyvonalú, hogy a pontos menetrendet is közre adta, amit a vonat egész úton tudott is nagyjából tartani. Csak a 4-es vonal volt kivétel, itt a 40 helyett végül csak 20 kilométer per órás sebességet engedélyeztek a menetnek. De az itt összeszedett késés is kiegyenesedett Piliscsabán, ahol hosszabb állás volt betervezve a menetrendben.
A fotósvonat Budapest Nyugati pályaudvarról indult és az érdi vágányzárat leküzdve haladt Pusztaszabolcson át Dunaújvárosig. Innen Rétszilas felé folytatta útját a 43-as vonalon, majd körüljárás után Sárbogárdon át Székesfehérvárra mentek. Innen a vasútvonalak számozásának csökkenő sorrendjében, az 5–4–2 útvonalon, Komáromon, Dorogon és Pilisvörösváron át jutottak vissza a Nyugatiba.
A vonat érdekessége maga a vonóerő volt. A Class 47-es dízel még 2015-ben elindult Angliából új hazája felé, azonban a gép útja nagyon elhúzódott, a holland hatóságok Rotterdamban tartották majdnem fél évig. Végül tavaly áprilisban landolt a dízel Magyarországon, és megkezdődhetett a felkészítése a hazai üzemre. Ez sem ment teljesen simán, az első futópróbára tartó gép például gázolás miatt már odaúton kiesett az 1-es vonalon... Később a futópróba sikerült, és a bürokráciai akadályok leküzdése után megindulhatott az itthon új mozdonytípus tartampróbája. Két napja történt mindez: a mozdony május 26-án, péntek délben kapta meg a szükséges engedélyeket. A tartampróbának bármilyen út a része lehet, így a szombati különvonat hibamentes teljesítése is a többezer kilométeres penzum része.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!