Bemondták a Parlamentben is: három és fél óra alatt Belgrádban lehetünk
Tasó László, a nemzeti fejlesztési tárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt mondta, a szakaszon két vágányon, villamosított, az európai szabványnak megfelelő 160 kilométer/órás sebességgel használható pályát létesítenek. Az egyezményt és annak összes mellékletét elküldték az Európai Bizottságnak. A vasúti közlekedés korszerűsítése nemcsak Magyarországnak, de Közép-Európának és a Nyugat-Balkánnak is érdeke, illeszkedik a kínai Selyemút elképzelésbe is.
A görög Pireusz kikötőjéből a jövőben a Belgrád–Budapest vasútvonalon haladhatnak majd a kínai áruk, a két főváros közötti közlekedés pedig a remények szerint – a jelenlegi nyolcról – három és fél órára csökken majd – közölte.
Két korábbi cikkünkre azért fölhívnánk a figyelmet:
- 2015. szeptember 9.: „kétszáz kilométer per óra sebességre alkalmas vasúti pálya építése már régóta napirenden van”
- 2015. július 18.: „a beruházás keretében kétvágányúvá teszik és villamosítják a vasútvonalat, és a projekt megvalósításával a legnagyobb tengelynyomású tehervonatok is közlekedhetnek majd az új pályán, a személyforgalomban pedig a vonatok a 160 kilométer/órás sebességet is elérhetik.”
Azaz a sebesség újra 160-as, pálya persze még sehol, pedig már tavaly elkezdték állítólag csinálni...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!