Befejeződött a Stralis németországi gyártása

iho/közút   ·   2012.08.07. 09:35

Múlt hét pénteken legördült az utolsó teherautó is a szalagról az Iveco Magirus ulmi gyárában. Az üzem bezárása körül sok volt a vita és a huzavona, mivel egy több mint 90 éves múltra visszatekintő egységet zár be az olasz konszern. A cég vezetősége végül, a szakszervezetekkel közös maratoni tárgyalás után némi engedményre volt hajlandó. Bár a bezárás és leépítés eredeti határidejét tartották, a korábbi tervezett 670 fő helyett csak 500-at bocsátanak el – olvasható a Kamionhírek.hu portálon.

Csak a Stralisok gyártósora szűnik meg Ulmban, a fejlesztési központ és a tűzoltóautókat készítő egység marad. Mi több, utóbbi részlegben növelik a kapacitást, mostantól 500 főt foglalkoztatnak, ezen dolgozók munkahelye pedig 2017-ig szavatolva van, de a jövőben akár további 950 főt is alkalmazhatnak a forgalom növekedésétől függően.

A leépítésekre a teherautó-kereslet jelentős visszaesése miatt volt szükség. Az ulmi gyár már jó ideje kihasználatlanul működött, alig 4 év alatt kapacitása szinte a harmadára csökkent.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.