V127: tényleg mindjárt kész
Jó ütemben halad a BKV első Ikarus V127-eseinek gyártása. Az Ikarustól félkész, úgynevezett PKD-kivitelben vásárolt kocsik a BKV-nál kapják meg a fényezést és a belső berendezésüket, valamint itt zajlik a végszerelés is. Amíg egy hagyományos, hasonló kategóriájú autóbusz körülbelül 70 millió forintba kerülne, addig a házon belüli összeszerelés végösszege megáll 58 milliónál, amiből 52 millió a félkész busz, 3,5 millió a hozzáadott anyag (padló, dekoritok, ülések, gumik és a többi) és 2,5 millió a cég alkalmazottainak munkabére.
A kedvezőbb ár mellett a PKD-összeszerelés mellett szól az is, hogy így jobban testreszabhatóak a járművek, valamint az összeszerelés során a dolgozók rutint szereznek a buszok javítása, szerelése terén is, emellett megismerik a legújabb technológiákat.
Mint ismeretes, tavaly nyáron hirdetett a BKV pályázatot PKD-buszokra. A három (plusz tizenöt opciós példány) szóló kocsi szállítására egyedül az Ikarus jelentkezett, így októberben sikerült is megállapodnia a két cégnek. A legyártott buszvázak idén év elején érkeztek meg a BKV kelenföldi üzemegységébe, ahol rögtön nekiláttak a végszerelésnek.
Érdekesség, hogy az ezredforduló óta, egészen pontosan 2001 óta nem vásárolt a BKV új Ikarus autóbuszt (igaz, sok éven át egyáltalán nem vett buszt). A 2003-ban érkezett Ikarus Agora egyrészt nem tekinthető teljesen Ikarus gyártmánynak, másrészt nem is vásárolta a cég, hanem ajándékba kapta az Ikarus 412T-k késedelmes szállítása miatt. A debreceni 260-asok és 263-asok nem számítanak újnak, az Ikarus V187-est pedig bérli a cég, igaz jó esély van rá, hogy véglegesen a BKV tulajdonába kerüljön.
Az első három kocsi idén nyárra készül el, a tapasztalatok függvényében döntenek a további tizenöt opciós jármű lehívásáról.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!