Csináld magad!

Ács Attila   ·   2013.05.13. 09:00
Ik_fooldal

Az utóbbi évek semmittevései után végre felpörögni látszanak az események a BKV háza táján: használt buszokkal frissítik a buszparkot, a régiek egy részét modernizálják vagy átépítik, sőt végre teljesen új járművek vásárlására is van esély. Mindezek mellett egy néhány nappal ezelőtt kiírt tender szerint saját maguk is buszgyártásra adnák a fejüket.

Ahogy az Omnibusz blog megírta, három – és opcióban további tizenöt – alacsony padlós szólóbuszt vásárolna a társaság úgynevezett PKD (Partly Knocked Down) konstrukcióban, ami jelen esetben azt jelenti, hogy a nyertes társaság csak a karosszériát gyártaná le, majd a művezetésük mellett a BKV saját maga végezné a gépészeti elemek beszerelését, az utastér kialakítását és a karosszéria fényezését. Hogy miért jó ez? Mint sok minden mást, ezt a megoldást is a kényszer szülte, de a remények szerint az így készült buszok olcsóbbak és „személyre szabottabbak” lesznek a készen vásároltaknál.

Az ötlet egyébként nem egyedi: az utóbbi években a Borsod Volánnál több tucat ARC/Ikarus készült így, de a Szegedi Közlekedési Társaság ARC trolija is hasonló konstrukcióban született. Az Ikarusnak ez a tender is kapóra jöhet, hiszen a megrendelések hiányában minden lehetőséget meg kell ragadniuk, sőt maga a karosszériagyártás valószínűleg létszámbővítés nélkül is megoldható. Szintén kedvező lehet a cég számára, hogy az elbírálásnál gyakorlatilag csak a vételár dönt, nincsenek a BKV-nak különleges kívánalmai.

Ha sikeres lesz a tender, az első buszok leghamarabb 2014 végén állhatnak forgalomba.

Az Ikarus bemutató csuklósa közel egy éve rója a kilométereket a BKV-nál, és a tapasztalatok igen kedvezőek. A mostani tenderen talán éppen az Ikarus indulhatna a legnagyobb eséllyel, hiszen több tucat buszt adtak már el hasonló konstrukcióban, ezekben az ínséges időkben pedig minden megrendelés jól jön

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.