Bedugult vasutak Észak-Rajna–Vesztfáliában

iho/vasút   ·   2011.09.16. 10:58

Komoly gondok elé nézhet Észak-Rajna–Vesztfália tartomány vasúti közlekedése, ha nem avatkoznak be. Már most is mintegy 74 helyen érte el vagy haladja meg a forgalom az infrastruktúra kapacitását, de 2025-re ez a szám 119-re növekedhet. Napi gondok akadnak például Dortmund, Köln, Bochum, Wuppertal, Duisburg és Düsseldorf környékén. Az országrészben 6000 kilométernyi vasúthálózat van 800 állomással és megállóhellyel, amellyel így Európa vasúttal legsűrűbben ellátott területe. Nem is csoda ez, hiszen itt helyezkedik el a Ruhr-vidék is, amely még a hagyományos nehézipar leépülésével is az egyik legnagyobb gazdasági központja Németországnak.

2025-re a jelenlegihez képest 17 százalékos forgalomnövekedést jósolnak, ami katasztrofális következményekkel járhat. Mivel a helyzet javítására fordítható források szűkösek, így további vasútvonalak helyett az átmenő forgalmat kerülő útirányon vezetnék el, ahol még van kapacitástartalék, illetve fejlesztési lehetőség.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Az NSK csapágyinnovációi az InnoTrans 2024-en

iho/vasút   ·   2024.07.03. 12:00

A japán gyártó a közelgő InnoTrans 2024 nemzetközi közlekedéstechnológiai vásáron mutatja be, miként segíthetik világelső megoldásai az európai vasúti ágazatot abban, hogy a szegmens lépést tartson a növekvő fogyasztói elvárásokkal.