Bad Bentheimi magasperon-mesék
Előírás, sőt, pályázati pénzekhez is szinte csak így lehet jutni, továbbá az utasok kényelmét is szolgálja a mostanra már szinte egész Európában elterjedt magasperon. Ahol csak állomást újítanak fel, mindenhova megépítik, de mi történik akkor, ha a felvételi épület magasságával nem kompatibilis?
Pilisvörösvárt láttuk a 2-es vonal felújításánál, itt az épületet a vadonatúj peron szinte teljesen eltakarja, a fő kritika az volt, hogy a forgalmi szolgálattevő nem látja a saját, meneszteni kívánt vonatát. Itt megpróbálták a gordiuszi csomót átvágni, esztétikailag ugyan kifogásolható, de talán működőképes.
Tekintsünk azonban kicsit odébb! Bad Bentheim tizenötezres kisváros Németországban, Alsó-Szászországban, a holland határ közelében. A településen átvezető vasútvonalat a Bentheimer Eisenbahn társaság üzemelteti, a 75,7 kilométeres vasutat 1895-ben adták át a forgalomnak.
A jelenkor igényei miatt – és talán amúgy is szükséges volt – nekiálltak felújítani az állomást, egy valamit nem vettek figyelembe: az épület a vágányok eredeti magasságához épült. Nosza, legyen az első vágánynál is magasperon, mégpedig 76 centiméteres! Lett is, szépen, díszburkolattal is ellátva. Az épületet a vágány felé ettől a pillanattól kezdve nem lehetett elhagyni, az ajtók (kifelé nyílnak) magába a peronba ütköznek pár centiméter után. Ha az utas nem akarja a váróteremből az utcafront felé megkerülni az egész komplexumot, egyetlen lehetőség marad számára: az ablak. Nagyot nem kell ugrani, egy közepesen magas lépcsőnyi szintet kell mindössze átlépni a peron felé, a váróteremből a kijárást a szolgálatkészen odahúzott szék segíti. Jót mulatnánk rajta, ha ez itthon, esetleg délebbre vagy keletebbre történt volna meg, de ez Németország!
Az állomást bemutató videót, a magasperon áthidalási lehetőségeit a linkelt videón megtekinthetik!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!