Az Alstom telepíthet ETCS-t a DB Cargo mozdonyaira
Az Egységes Európai Vonatbefolyásolási Rendszerrel tizenhárom villanygépet látnak el, melyek Németország és Svédország között fognak tehervonatokat továbbítani.
Az Alstom Atlas elnevezésű ETCS-rendszere Baseline 3 verziójának második kiadású (Release 2) szoftvere eleget tesz a legfrissebb uniós átjárhatósági előírásoknak. Az ETCS-sel felszerelt mozdonyokat Németország, Dánia és Svédország közötti nemzetközi teherforgalomban fogja bevetni a DB Cargo, ehhez azonban a dán és német vasúthálózat érintett szakaszait korszerűsíteni kell az ETCS adott verziójával. Svédország pedig egy szoftver formájában fogja integrálni a saját vonatbefolyásoló rendszerét az ETCS-be. A projekt hosszú távon fog megvalósulni, mivel az első futópróbákra is csak 2022 vége felé kerülhet sor. Mindazonáltal a digitalizáció szempontjából nagy előrelépést jelent majd a fejlesztés, mivel a mozdonyokon felül az érintett három ország jelzőberendezéseinek korszerűsítését is magába foglalja.
A tizenhárom, korábban a dán nemzeti vasút DSB állományába tartozó, 2007 óta azonban már a DB Schenker Rail Scandinavia, majd a DB Cargo Scandinavia flottáját gyarapító, EG 3100-as sorozatú villamos mozdony az ETCS-sel való ellátást követően gond nélkül és biztonságosan közlekedhet majd a nemzetközi viszonylatokban. A Siemens EuroSprinter-mozdonycsaládjába tartozó, 1999-ben és 2000-ben gyártott, erős gépekkel klíma- és környezetbarát nemzetközi fuvarozási szolgáltatást kínálhat a DB Cargo.
Az Alstom is előnyben részesíti az Európán átívelő teherfuvarozás digitalizálását. A cég szerint Európa gyorsan halad a digitalizáltabb és átjárhatóbb vasúti üzemelés felé. Az ilyen kezdeményezések pedig valójában hozzájárulnak egy olyan problémamentes európai hálózat létrehozásához, mely hatékonyság és sebesség szempontjából is jobb teljesítményt garantálhat. Mennél több cég vesz át hasonló technológiákat, annál megfelelőbb összekapcsolhatóságot lehet elérni.
Az Európai Vonatbefolyásolási Rendszer (European Train Control System, ETCS) az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer (European Rail Traffic Management System, ERTMS) jelzési és vezérlési összetevője. A rendszer célja, hogy felváltsa az Európa országaiban üzemelő különböző, egymással nem kompatibilis vasúti jelző- és biztosítóberendezéseket. A szabványt Európán kívül is elfogadták, akár világszinten is használható lehetne. Az ETCS szabványos pályamenti berendezésekből és a járművek fedélzetére telepített egységes irányítóberendezésekből áll. Az Alstom szerint az ETCS valószínűleg világszinten a leghatékonyabb vonatbefolyásoló rendszer, mely jelentős előnyökkel jár a karbantartási költségek megtakarítása, biztonság, megbízhatóság, pontosság és forgalmi kapacitás szempontjából is – számol be a Rail Freight.
(Nyitóképünkön a DB Cargo Scandinavia egyik EG 3100-as sorozatú EuroSprintere, melyre tizenkét társával együtt feltelepítik az ETCS-t. Kép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!