Átterelték a forgalmat a 37-es másik oldalára, indulhatnak a munkák a bal pályán
Ütemtervnek megfelelően haladnak a 37-es számú főút Gesztely–Szerencs közötti szakasz négysávossá bővítésének munkálatai: a forgalmat átterelték az újonnan épült jobb pályára, így megkezdődhet a bal pálya szélesítése, a lokális pályaszerkezet cseréje, az elválasztó sáv építése, illetve a régi hidak bontása.
A fejlesztés által a térség településein élők a főút Miskolc és Gesztely közötti kétszer két sávos szakaszához kapcsolódva gyorsabban és biztonságosabban érhetik el a megyeszékhelyet. Mivel az M30-as autópálya már Miskolcig ér, ez a beruházás Szerencset is bekapcsolja a magas színvonalú közúthálózatba.
Gesztely és Hernádkak között többsávossá, azaz turbókörforgalommá építik át a jelenlegi hagyományos, egysávos körforgalmat, amely így jelentősen nagyobb forgalmat tud majd átereszteni. Ezen kívül három egysávos körforgalom épül: az újharangodi, a Taktaharkány–Legyesbénye és a bekecsi csomópontban. Az újharangodi csomópont előtt mintegy ötszáz méteren kísérleti jelleggel RoadMesh acélhálót építenek be az aszfaltburkolatba, ami gátolja a nyomvályúképződés kialakulását, és a burkolatban jelentkező repedések áthidalásra is alkalmas, így növelve a burkolat élettartamát.
Tavaly a közlekedők a két település között a meglévő, bal pályán haladhattak, amíg az új kétsávos jobb pályát építette a kivitelező. A munkálatok abba a fázisba értek, hogy a mai naptól a közlekedőket az újonnan megépült jobb pályára terelik át a Gesztely és az újharangodi csomópont közötti mintegy nyolc kilométeres szakaszon, illetve a taktaharkányi és a bekecsi csomópont közötti három kilométeres szakaszon, ezzel egyidőben a 37-es főút–Bekecs, Béke út körforgalmi csomópontban háromágú jelzőlámpás forgalomirányítást építenek ki, ahol váltakozó irányban engedik majd a forgalmat, így a kivitelező megkezdheti a meglévő bal pálya felújítását. A szakasz munkálatai a bal pálya profilmarásával, szélesítésével és a vízelvezetés kiépítésével folytatódnak.
Várhatóan május elején a gesztelyi terelőutat is forgalomba helyezik, ugyanis ekkor kezdődnek meg a turbókörforgalom építési munkái, amik a tervek szerint két és fél hónapig tartanak majd. Ugyanebben az időben a taktaharkányi csomópontban is a terelőútra terelik a forgalmat, ekkor lezárják a bekecsi ágat. Az újharangodi csomópont és a taktaharkányi csomópont között a közlekedők továbbra is a fejlesztés előtt meglévő bal pályán közlekedhetnek május közepéig.
A tervek szerint májusban már végig, azaz Gesztelytől Szerencsig az új útpályán közlekedhetnek az arra járók, miközben a kivitelező a pályaszerkezet és a hidak építését végzi a bal pályán.
A kopóréteg építése várhatóan augusztus végén kezdődik, ekkor várhatóak az újabb forgalomterelések már a végleges pályára.
A beruházás 2023 első felére készül el.
A projektek a Kiemelt Társadalmi Igényeken alapuló közútfejlesztési (TIK) program keretében, hazai forrásból valósulnak meg. A kivitelezési munkáit a Duna Aszfalt Zrt. végzi nettó 21 milliárd forintból.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!