Átépülő rakpart
A július 28-án kezdődött vágányzár magát a pályát még vajmi kevéssé érinti, a bontás csak a Döbrentei tér után, az Erzsébet híd lehajtójával egy vonalban, nagyjából a Rudas fürdőig kezdődött meg. Nem is tervezték rövid lefolyásúra a pályaépítést: sokak bosszúságára jócskán belenyúlik majd az iskolaévbe, előreláthatólag szeptember 15-én közlekedhetnek újra a villamosok.
A Szent Gellért rakparti pálya újdonságnak számító CDM-Preferail rendszerrel épül ki. Az eddig használatossal ellentétben nem lesz külön felépítmény-leerősítés, a sínszálakat alul és oldalt rugalmas gumiköpeny burkolja. Ezzel a sínszálak folyamatos és rugalmas alátámasztást kapnak, a sínek közét bazaltbetonnal öntik ki (a rendszer alapján akár füvesített pálya is megvalósulhatna – na nem a Szent Gellért rakparton, ahol az autóbuszok is forgalmi sávnak használják a síneket).
Ezen a nyáron több kritikus szakaszt is helyreállít a BKV a Fővárosi Közgyűlés által megszavazott 11 milliárd forintnyi, beruházásokra és karbantartásra fordítható összegből. Augusztus harmadikától megvalósulhat – ha csak pótlóbusz formájában is – a budai fonódó: nekilátnak ugyanis a 17-es villamos belső szakaszán is a közműépítésnek. A felvételek készítésének idején Újbuda központ (Bocskai út) és a Batthyány tér között közlekedett pótlóbusz a 18-as villamos ideiglenes Döbrentei téri végállomásának érintésével.
Eme vágányzárnak talán a legnagyobb közlekedési érdekessége a 41-es villamosok terelt útvonala a Deák térig. Az átépített villamosvégállomáson maximálisan kihasználják a hosszú kihúzóvágányokat, a 47-esnél és a 49-esnél jóval ritkábban közlekedő kamaraerdei járat a Bajcsy-Zsilinszky út torkolatában várja ki indulási idejét.